دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
یادداشت روز/
افزایش قیمت بنزین موافقان و مخالفان بسیاری دارد اما در این بین، گویا دولت نیز اصرار بر افزایش قیمت بنزین دارد، دولت از محل افزایش قیمت سوخت، درآمد 17 هزار میلیارد تومانی خواهد داشت که اعلام کرده این پول را در ایجاد اشتغال هزینه خواهد کرد!!
آوای خزر – حسین زحمتکش: خبر افزایش قیمت بنزین و گازوئیل سرو صدای زیادی در کشور به پا کرده است به گونه ای که در هفته ی اخیر اکثر رسانه های داخلی به این موضوع پراخته اند، عده ای از کارشناسان افزایش قیمت سوخت را امری متداول در تمام کشورهای دنیا می دانند و معتقد هستند اگر قیمت بنزین و گازوئیل در ایران افزایش یابد نصف قیمت جهانی سوخت، نرخ گذاری شده است و اصلا گران نیست! عده ای نیز تبعات افزایش قیمت بنزین را علت مخالفت خود معرفی کرده اند.

گویا دولت نیز اصرار بر افزایش قیمت بنزین دارد، دولت  از محل افزایش قیمت سوخت، درآمد 17 هزار میلیارد تومانی خواهد داشت که اعلام کرده این پول را در ایجاد اشتغال هزینه خواهد کرد!!

برخی کارشناسان در برابر این موضوع، موضع گرفته اند و معتقدند که با افزایش قیمت حامل های انرژی نمی توان اشتغال ایجاد کرد بلکه اشتغال با بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد! جالب اینجاست که مرکز پژوهش های مجلس نیز عنوان کرده گرانی بنزین و گازوئیل باعث بیکاری 360 تا 480 هزار نفر در کشور می شود!

نکته جالب تر نیز پیش بینی صندوق بین الملی پول است که به کمک منتقدان افزایش قیمت بنزین آمده است، صندوق بین المللی با پیش بینی رشد اقتصادی 4.2 درصدی در سال 96 برای ایران، هشدار داد با اجرای افزایش قیمت سوخت، نرخ تورم که هم اکنون زیر 10 است دوباره 2 رقمی خواهد شد!

در کنار همه‌ی این آمار و ارقام ها، دغدغه اصلی مردم گرانی کالاهای اساسی و معیشتی پس از افزایش قیمت بنزین است. اما دولت در برابر این شایعات واکنش نشان داده است.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور چندی پیش در دیدار استانداران سراسر کشور گفته که قیمت بنزین نباید بهانه ای برای افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم شود!

از طرفی، نگرانی مردم و تولیدکنندگان باعث شد برخی مسئولان دولت روحانی همچون زنگنه وزیر نفت برای کاهش حواشی پیش آمده و آرام کردن جو روانی که در کشور به وجود آمده اعلام کنند افزایش قیمت بنزین قطعی نیست! این درحالی است که دولت، درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را در بودجه 97 دیده است و در غیر اینصورت، با کسری بودجه و عدم تحقق بودجه مورد نظرش مواجه خواهد شد!

البته این تصمیم دولت باید در مجلس شورای اسلامی به تایید نهایی نمایندگان برسد اما سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد افزایش قیمت بنزین خط قرمز ما است! این سخن در حالی مطرح شده که کلیات بودجه 97 به تایید نهایی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسیده است! و امکان دارد مسئولان دولت روحانی بتوانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تأیید افزایش قیمت سوخت قانع کنند!

در کنار تمامی گمانه زنی های صورت گرفته حباب قیمتی است که امکان دارد تا پایان سال در برخی اقلام اساسی و معیشتی مردم ایجاد شود دغدغه و نگرانی اصلی مردم است، کسانی که با سوءاستفاده از موقیعت و جو روانی پیش آمده به دنبال سودهای کاذب هستند!  هر چند بروز چنین معضلی دور از انتظار هم نخواهد بود.

اگر دولت روزی به لغو این تصمیم اقدام کند یکی از دلایلش یقینا حباب قیمتی است که امکان دارد پس از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ایجاد شود.

باید منتظر ماند و مشاهده کرد در ادامه چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار