دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران خطاب به استاندار مازندران:
رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران خطاب به استاندار مازندران گفت: «در نوشهر همان شهری که فرماندار خوبی دارد و شما نباید عوضش کنید، و آقای جاودانی هم نوشهری است؛ یک وحدت رویه برای توسعه فرهنگی وجود ندارد».
به گزارش آوای خزر از ساری، میثم زندی امروز در افتتاحیه بزرگ‌ترين پلاتوي تئاتر(black box) شمال كشور که در مجتمع فرهنگي و هنري ساری با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران مربوطه در شهرستان‌ها همچنین با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و سینمای مازندران برگزار شد، اظهار داشت: مازندران بیشترین تحصیلکرده نمایشی را دارد، اکنون 34 گروه نمایشی فعال داریم که 4 نماینده در جشنواره تئاتر فجر امسال اجرا خواهند داشت.

وی با اشاره به فضای فرهنگی در رامسر خطاب به استاندار مازندران گفت: در رامسر پول هست اما وحدت رویه وجود ندارد، در تنکابن فضا داریم اما اجرا نداریم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران ادامه داد: «در نوشهر همان شهری که فرماندار خوبی دارد و شما نباید عوضش کنید، و آقای جاودانی هم نوشهری است؛ یک وحدت رویه برای توسعه فرهنگی وجود ندارد»، لذا شایسته است که استاندار بی‌واسطه با هنرمندان صحبت کند. زیرا حرفهای ما و مسئولان فرهنگی مشترک نیست.

این هنرمند تئاتر گفت: بسیاری از پیشکسوتانی داریم که نان برای خوردن ندارند، رنجهای هنری استان زیاد است، به شهرداران و فرمانداران بگویید که به هنرمندان توجه کنند، می‌دانم که صحبت شما تأثیر زیادی دارد.

وی در پایان گفت: ساخت تالار مرکزی در مازندران شبیه جاده چالوس به تهران شده است! تالار مرکزی ساری 11 سال است که شروع شده اما با پیشرفت 80 درصدی، ادامه کار ساخت آن  تعطیل است.

انتهای پیام/1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار