دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
رئیس جمهور:
رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر گفت: اگر مشکلی هست مردم باید بتوانند آن مشکل را با صدای رسا بیان کنند.
اگر مشکلی هست مردم باید بتوانند با صدای رسا آن را بیان کنند

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور ایران امروز در جلسه هیئت دولت درباره حوادث اخیر اظهار کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران در مقایسه با  پنج شش سال پیش نسبت به موضوعاتی همانند بهداشت و درمان،آرامش اقتصادی، وضعیت روستاها و کمک به قشرهای بسیار ضعیف بهبود یافته و در مسأله تحریم و حقوق ملی و تأثیرگذاری ایران در ثبات و امنیت منطقه شرایط ما متفاوت شده است اما معنی‌ آن این نیست که همه مشکلات مردم حل شده است.

وی افزود: درست است که قدم‌هایی برداشته شده اما قدرت خرید مردم آن مقداری که کاهش پیدا کرده هنوز جبران نشده است. مردم مشکلاتی دارند و این مشکلات باید حل شود، ما در کشور مشکل هوا، ریزگرد، آب، اشتغال و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گوناگون داریم باید با فساد مبارزه کنیم و همه مردم بتوانند روی اعمال ما نظارت کنند. این مسایل وجود دارد و باید حل و فصل شود. اما چه راهی را باید انتخاب کنیم؟ من از همه خانواده ها درخواست می کنم که بگویند چگونه مشکلات را حل کنیم .... چه راهی را باید انتخاب کنیم؟ باید همدیگر را کمک کنیم.

رئیس جمهور ایران گفت: در رسانه ها (صدا و سیما) مردم باید احساس کنند که میتوانند حرفهای خود را بزنند، انتقاد خوب است اما اگر گروهی بخواهند نظم عمومی را به هم بزنند، و اغتشاش ایجاد کنند ما تحمل نخواهیم کرد، اگرمشکلی هست مردم باید بتوانند آن مشکل را با صدای رسا بیان کنند، آیا اگر در جامعه ناآرامی داشته باشیم اشتغال و وضعیت اقتصادی بهتری خواهیم داشت؟

روحانی ادامه داد: ما نباید اجازه بدهیم آمریکایی که در درون خود آنهمه مشکل دارد و کسی که همیشه از روی اول که آمده در کاخ سفید برای رفت و آمد به آمریکا، برای ویزا، برای مسائل مالی و بامکی... ایران مشکل درست می کند نمیتوانند برای ایران دلسوزی کنند.

وی با بیان اینکه رفتار پلیس با مردم خشونت آمیز نبوده است، اظهار کرد: نگذاریم کسی صدمه ببیند، اما در عین حال برای حفظ امنیت کشور باید با قاطعیت عمل کنیم.

رئیس جمهور ایران گفت: مسائل را باید روزانه در میان بگذاریم اگر مسائلی پیش می آید مردم باید بدانند، اگر آنفلوآنزایی می آید مردم همان لحظه باید بفهمند، نه اینکه در بازار تاثیر بفهمند، اگر جنسی در کشور ما به اندازه کافی نیست و باید واردات انجام بگیرد، قبل از آنکه بازار احساس کمبود کند، مسئول مربوطه باید احساس کند و آن کمبود را جبران کند، اگر مشکلی در مؤسسات اعتباری غیرقانونی وجود دارد، قبل از هر کس رییس بانک مرکزی باید برای مردم توضیح دهد و اگر با تلاش فراوان اقدام مثبتی انجام دادیم باید برای مردم تبیین شود؛ اگر مشکل زیست محیطی داریم باید برای مردم توضیح دهیم. ما باید با مردم حرف بزنیم و صحبت کنیم. هیچ مسئولی نمی تواند بدون استمداد از و توضیح به مردم در کار خودش موفق باشد.

روحانی گفت: از جوانان و مردم عزیر خواهش می کنم که در این شرایط حساس منطقه و کشور هوشیاری بیشتری داشته باشد. مطمئن هستم که مردم شیوه قانونی و منطقه را می پسندند و ما نباید در این فضایی که دشمن میتواند سوء استفاده کند، احساساتی شویم راه آن حضور و بیان مردم و توجه به آینده و نتایج است، تردید ندارم که دولت ما بعنوان منتخب مردم، ومردم بعنوان ولی نعمت میتوانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. باید در قبال برخی از مشکلات که زمانبر هست، شکیبایی کنیم.

وی ادامه داد: فضای نقد در چارچوب قانون آزاد است اما فضای اغتشاش فضایی نیست که مردم ما آن را بپذیرند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها