دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
معاون سیاسی، امنیتی مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: همه کسانی که در اغتشاشات اخیر مازندران نقش داشتند، شناسایی و دستگیر شدند و باید برابر قانون، پاسخگوی اعمال خود باشند.

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی مازندران بیان کرد: در ناآرامی‌های اخیر کشور، مازندران کمترین حضور اغتشاشگران را داشت اما با این حال مردم آگاه، در برابر تحرکات یک عده که از فضای موجود استفاده کرده بودند، وارد عمل شدند و با راهپیمایی های خود دست رد به سینه آشوبگران زدند.

وی اظهار داشت: تمامی دستگاههای امنیتی و قضایی، سپاه و اطلاعات و مجموعه استانداری مازندران و نهادهای تابعه در فرمانداریها با اقدامات عالمانه، صبورانه و دوراندیشانه و عقلانی خود در بی‎اثر کردن توطئه‌های دشمنان نقش اساسی داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران افزود: تجربه نشان داد که هیچگاه این اقدامات رعب‌آور و خشونت‌آمیز پاسخ نمی‌دهد و به نتیجه نخواهد رسید، همه افرادی که امنیت استان را سلب کردند، شناسایی و دستگر شدند و برابر آنچه قانون در قبال آنها تصمیم خواهد گرفت؛ باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

این مسئول اعلام کرد: بسیاری از دستگیرشدگان از کار خود ابراز پشیمانی کرده و گفتند که تحت تأثیر جو موجود وارد تظاهرات شده بودند، این افراد به قید تعهد آزاد شدند اما آنهایی که در سلب امنیت استان نقش داشتند، باید پاسخگو باشند.

یونسی رستمی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کوچکترین خدشه‌ای به استان وارد شود، اظهار داشت: البته گاهی شاهد برپایی تجمعات غیرقانونی به‌خاطر طلب از مؤسسات مالی و اعتباری یا گلایه‎مندی از دستگاه‌ها و واحدهای صنفی مختلف در مقابل استانداری مازندران بودیم که در نهایت با نماینده آنها صحبت و سعی می‎شد مشکل رفع شود اما ما اجازه اخلال در نظم و امنیت عمومی را نمی‌دهیم و از اقدامات آشوبگران نیز چشم‌پوشی نخواهیم کرد

وی ادامه داد: عده‌ای نیز از فضای مجازی استفاده نادرستی کردند و دست در دست وابستگان به سازمان‌های جاسوی گذاشتند، آنها نشان دادند که ظرفیت استفاده از فضای مجازی را ندارند و در دام آشوبگران افتاده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: البته برخی نیز خلاف مصالح کشور سخن گفتند و مردم را تحریک کرده و تخم فتنه را افکندند، این افراد نیز باید جوابگوی اعمال خود باشند.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه که در استان به آن نیاز داریم وحدت و انسجام و همدلی است، مطالبات مردم همواره از راه قانونی بهترین پاسخ را می‌دهد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار