دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
شاعری:
عضو مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کشور باید به دست اداره کنندگان قوی یعنی مردم باشد. این نگاه باید در کشور تغییر کند، اصل 44 باید بازنویسی شود و دولت باید از اموراتی که به او مربوط نیست خارج شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه هم اندیشی با نمایندگان رسانه های مازندران اظهار داشت: اهداف مختلفی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در برنامه ششم گفته شد و مجلس در راه رصد این برنامه ها است که امیدواریم این سند توسعه در کشور در خدمت مردم بوده و بتوانیم تحولی در بخش معیشتی و اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: دستاوردهای زیادی در کشور داشتیم و مشکلات و چالشهای زیادی باقی مانده است و اینها را باید چه کنیم؟ بیش از 80 درصد اقتصاد و اداره کشور دولتی است، نقش مردم، رسانه ها و نمایندگان مجلس برای برون رفت از این چالشها چیست؟ تاریخ را که نگاه کنیم می بینیم که همه کشورها را مردم ساختند، حتی در قرآن نیز داریم که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه مردم بخواهند.

عضو مجمع نمایندگان مجلس مازندران گفت: بخش خصوصی به درستی وارد میدان نشد، تعاونی ها خوب وارد نشدند، اصل 44 اجرا نشد و اداره کشور دولتی شد، دولت در اداره خدمات، صنعت، کشاورزی و معیشت مردم ناتوان بوده و در جا زده شده است، مطالبات مردم انباشت شد و سیستم دولتی نتوانست پاسخگوی مطالبات باشد، هزینه اداره کشور سنگین و انواع آسیبهای اجتماعی بروز کرده و کیفیت کالاها در داخل پایین و واردات افزایش و صادرات نیز کاهش یافته است.

شاعری بیان کرد: فساد زاییده یک سیستم ناکارآمد است و بیشتر از اینکه به مدیران ناکارآمد برگردد به ناکارآمدی سیستم اداری بازمی گردد، هر چه سیستم اداری دولتی باشد فساد بیشتر است چون احتمال رانت در آنها زیاد است و عرضه خدمات آنها متناسب با تقاضا نیست همه دوست دارند از روشهای غیررسمی به سمت مطالبات خود بروند لذا می بینیم که افراد برای دریافت اشتغال و تسهیلات پارتی بازی کنند.

وی با بیان اینکه 360 هزار میلیارد تومان هزینه بخش عمرانی و جاری کشور است که تنها 60 هزار میلیارد تومان آن عمرانی است، تصریح کرد: هزینه های عمرانی از 70 به 60 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و از طرف دیگر 20 هزار میلیارد تومان به هزینه های جاری سال گذشته اختصاص یافته است، لذا این ساختار دولتی نمی تواند موفق باشد و واقعا دولت باید از کارهایی که به آن ارتباطg ندارد فاصله بگیرد و امنیت سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی ایجاد کند، بانکها باید تسهیلات کم بهره را بصورت نظارت شده و علمی به مردم خدمات بدهند و استانداران و فرمانداران باید آموزش ببینند.

شاعری در پایان این بخش گفت: رسانه ها باید گفتمان سازی است، اداره کشور باید به دست اداره کنندگان قوی یعنی مردم باشند. این نگاه باید در کشور تغییر کند، اصل 44 باید دوباره بازنویسی شود و باید از اموراتی که به آن مربوط نیست خارج شود.

انتهای پیام/ 1354
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
‏«اگر مسئولیت یک صحرا را به بخش دولتی واگذار کنید بعد از گذشت پنج سال با کمبود شن مواجه میشوید.»

میلتون فریدمن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار