دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: فلسفه برگزاری یادواره های شهدا این است که خود را با اینکه گفته می شود "ما پیرو شهدا هستیم" ارزیابی کنیم و تطبیق دهیم.
فلسفه برگزاری یادواره شهدا ارزیابی خود با اهداف شهدا است

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین ذوالفقاری امشب در یادواره 110 پاسدار کمیته انقلاب اسلامی مازندران، که در مصلای مرکز مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگیهای این کمیته انگیزه بالا و ساختار بالا سبب شد تا انقلاب اداره شد اما زمانیکه کشور دچار بروکراسی اداری شد با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگیهای بچه های کمیته انقلاب اسلامی، بی ادعایی است و امروز باید به خانواده های شهدا عرض کنیم که یک گوهری در وجود شهدای شما بود و به اینجا ختم شد و اکنون بیش از همیشه قدردان شماها هستیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: همه شهیدان روحیه شهادت طلبی داشتند، یکی از خلقیات شهدا خستگی ناپذیری بود، خدا رحمت کند شهید خرازی را که بیش از 20 بار مجروح شده بود اما استراحت نمی کرد.

سردار ذوالفقاری بیان کرد: گویا همه طلبکار شدیم؛ آن روزها فیش حقوقی در کار نبود، شهدا شب و روز نداشتند، نمی نشستند ببینند فیش حقوقی آنها چقدر بالا و پایین شده است و هر کاری که روی زمین مانده بود را انجام می دادند.

وی ادامه داد: استقامت در راه و ولایتمداری یکی از ویژگیهای شهدا بود و به هدف و صدمات در راه هدف اعتقاد داشتند، امروز اگر امنیت و ثبات و پیشرفت کشور را می خواهیم، و می خواهیم جلوی گرفتاریها گرفته شود باید زیر علم ولی فقیه زندگی کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: شهدا از غیبت و تهمت به دور بودند و از دروغ، خودنمایی و ریا پرهیز می کردند اما امروز حتی در گروههای همگن این مسائل را داریم؛ دیروز قبل از شهادت خود سخت ترین کارها را انجام می دادند اما امروز اگر یک شب نخوابیدیم می خواهیم عالم و آدم بدانند که ما نخوابیدیم.

سردار ذوالفقاری گفت: تا دیر نشده خود را با اینکه گفته می شود "ما پیرو شهدا هستیم" ارزیابی کنیم و تطبیق دهیم، و فلسفه برگزاری یادواره های شهدا همین است.

انتظامی افزود: شهدا به مصرف بیت المال خیلی حساس بودند و حتی می گفتند اگر یک لباس کمتر مصرف کنیم یک کمکی است اما امروز تشریفات در تشریفات داریم و تجملگرایی آنچنان بر رگ و ریشه های خانواده ها نفوذ کرده است که هر چه تلاش می کنند گویا باز هم مشکل دارند.

این رزمنده اسلام با اشاره به خاطرات سرلشگر بابایی گفت: ایشان معاونت عملیاتی شهدای ارتش شده بود، تکبر نداشتند و عقده گشایی نمی کردند و اگر کاری می کردند؛ کار خود را به رخ دیگران نمی کشیدند.

وی ادامه داد: شهدا در عبادت اهتمام داشتند، مستحبات را تا جایی که می توانستند انجام میدادند، برخی از آنها ظرف دو تا سه روز ختم قرآن داشتند، با خانواده خود خوش رفتار بودند و اصلا متفاوت بودند، در زمان درگیریها تبعیت و وفاداری محض از مافوق داشتند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار داشت: شرایط امروز ما این است که با جهاد اکبر و جهاد اصغر مواجه هستیم و دشمنان بمباران نظامی و فکری را شروع کردند، امروز حج و فردا کربلا و ...، دشمن در حال تلاش برای از بین بردن ارزشها است، امروز در جبهه های اقتصادی، سیاسی و نرم دشمن یکجا علیه انقلاب هجمه وارد می آورد، پس باید خود را مجهز کنیم. 

سردار ذوالفقاری بیان کرد: آمریکا در منطقه برای این حضور دارد که به دنبال منافع خود هستند، همه پرونده های آنها در خاورمیانه علیه ایران است، اینکه می گوییم چرا ایران به مسائل منطقه کار دارد چرا نمی پرسیم آمریکا در منطقه چه می کند.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن 96 بیان کرد: این حضور مردم نشان داد که مردم هوشیار هستند و به موقع وارد میدان می شوند.

 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پایان از همه دست اندرکاران یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی در مازندران تقدیر و ابراز امیدواری کرد: انقلاب امام خمینی را با انقلاب حضرت مهدی عج متصل کنیم.

***

در ابتدای این مراسم، رییس ستاد یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی مازندران گفت: این نهاد، نخستین شکوفه از گلزار انقلاب اسلامی است و با مهر کمیته انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کمیته انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه برقراری نظم و امنیت را مرهون شهدا هستیم.

مداحی این مراسم را نیز حاج اصغر صادق نژاد برعهده داشت. در پایان مراسم پرچم یادواره به ستاد یادواره شهدای پاسدار آمل تحویل داده شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار