دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرکل بهزیستی مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هر کجا کار و مدیریت را به بانوان محول کردیم بهترین عملکرد را دریافت کرده ایم چرا که بانوان با توجه به روحیه بالایی که دارند به نحو احسن تجربیات خود را انتقال و در معرض نمایش قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار آوای خزر از ساری، سید سعید آرام صبح امروز در مراسم گردهمایی بانوان بازنشسته استان مازندران، با گرامیداشت ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی تمام بانوان جهان است و با بهره گیری از زندگی و رفتار این بانوی دوعالم بسیاری از آسیب های اجتماعی به جدیت کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با توجه به این رویکرد که ۷۰ درصد از پرسنل آن را بانوان تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: بانوان با روحیه ملاطفت، صبر و استقامت با توجه به جامعه هدف بهزیستی همراه و همپا این نهاد بودند و هستند و پشت گرمی برای پیگیری اموراتشان می باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حضور بانوان در تمامی کارها منشا خدمات ارزنده هستند، عنوان کرد: هر کجا کار و مدیریت را به بانوان محول کردیم بهترین عملکرد را دریافت کرده ایم چرا که بانوان با توجه به روحیه بالایی که دارند به نحو احسن تجربیات خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

وی افزود:بر خود لازم میدانم در این مراسم عنوان کنم که باید بر دستان این دلسوزان و عاشقان ایران و ایرانی بوسه زنیم چرا که باید در تمامی امور از تجربیات ارزنده این دوستان به نحو احسن استفاده و این تجربیات ماحصل تلاش طولانی مدت سالها رنج و مشقت موسفیدان و پیشکسوتان بوده است.

به گزارش آوای خزر، آرام در پایان مراسم گفت:میراث بزرگان را ارنج نهیم و به فرزندان نسل جدید یاد دهیم که حرمت و احترام این تلاشگران جامعه را قدر بدانند و به آن تجربیات ارزنده را رهرو راهشان قرار دهند و ما به عنوان خادمین جامعه هدف بهزیستی به عنوان مسؤولین نظام خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و نتیجه و آرزوی این فرهیختگان و صبوران جامعه را به سر منزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/فرزانه حسنی

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار