دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر گفت: جوامع برای پیشرفت خود نیاز به چهار عنصر اصلی و اساسی دارند که شامل اعتقادات و باورها، اقدامات زیربنایی و شایسته، تلاش و استقامت است.
اعتقادات، اقدامات زیربنایی، تلاش و استقامت چهار عنصر اصلی برای پیشرفت جوامع هستند

به گزارش آوای خزر از بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری چهارشنبه شب در همایش مدیریت جهادی که با حضور علی محمد شاعری در حسینیه قتلگاه این شهرستان برگزار شد، با طرح این سوال که چه چیزی عامل پیشرفت یک جامعه می شود، اظهار داشت: چهار رکن اگر دست به دست هم بدهند جامعه پیشرفت می کند، نخستین عاملی که در این میدان می تواند کمک کند، اعتقادات، ایمان و تقوا است.

وی افزود: عامل دوم کارهای اساسی یا زیربنایی یا به تعبیر قرآن کارهای شایسته است، ما باید ببینیم چه نیاز داریم باید اولویت بندی کنیم تا مردم نتیجه کارها را ببینند و بگویند خداقوت.

امام جمعه بهشهر عامل سوم  در پیشرفت جامعه را دعوت یکدیگر به تلاش عنوان کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد در ارتباط با پیشرفت شهر خود سنگ اندازی کند یا کمک نکند، همه باید به سمت پیشرفت و آبادانی گام بردارند.

جباری با اشاره به اینکه امروز ایران ام القری بشریت شناخته شده است، اظهار داشت: دیگر زمان آن نیست که به سر و کله هم بزنیم و نزاع و درگیری داشته باشیم.بلکه ما باید صادرات و زیرساخت های اقتصادی را قوی، نقایص را پیدا و برای رفع آن کوشش کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما گاهی با ساختن یک کلیدواژه مثل حقوق بشر به اهدافشان می رسند افزود: .نظام اسلامی باید این حربه را از دست دنیای کفر بگیرد.آنها می گویند حقوق بشر، اما کجا صلح ایجاد کردند؟

خطیب جمعه بهشهر عامل چهارم در پیشرفت هر جامعه را استقامت عنوان کرد و گفت: ما اگر برای پیشرفت شهر خودمان مقاوم و آزاده نباشیم نمی توانیم یکدیگر را به صبر و بردباری و حق توصیه کنید.

وی بیان کرد: این انقلاب حق است، مردم باید متوجه باشند که کلیدواژه ولایت را فراموش نکنند.
امام جمعه بهشهر با اشاره به گردهمایی امشب که به ارائه عملکرد دکتر شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: امشب شما جمع شدید تا  گزارش کار نماینده خودتان را بشنوید اما به این قانع نشوید از نماینده بخواهید که با تصویب قوانین  به حل مشکلات شما کمک کند.

وی در پایان خطاب به حاضران در همایش گفت: شما این موضوع را احساس می کنید که  نماینده ای فعال دارید که افق دیدش تاریک نیست، صحبت می کند و امید می دهد، و به همین خاطر به او خداقوت می گوییم.

انتهای پیام/ 1354 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها