دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
تفاهمنامه همکاری بین آب منطقه ای مازندران و شهرداری نکا جهت استفاده بهینه از رودخانه نکارود انجام شد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری بین آب منطقه ای مازندران و شهرداری نکا جهت استفاده بهینه از نکارود

به گزارش آوای خزر از نکا، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای مازندران و شهرداری نکا با موضوع استفاده مضاعف از رودخانه نکارود در بازه شهری برگزار شد.

برای انجام این اقدام نیاز به یک طرح تحقیقی بود که با نام پروژه ساماندهی و تثبیت بستر رودخانه نکارود با رویکرد ارتقای منظر و جذب گردشگر انجام شد و مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در این مراسم گفت: از فکر خوب شورای شهر نکا برای انتخاب شهردار خوب تشکر کنم. آنچه امروز اتفاق می افتد حاصل همین اتفاق خوب است.

محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه رودخانه ها سرمایه هستند، افزود: ولی متاسفانه قدر این سرمایه ها را خوب نمی دانیم ، هنوز ارزش رودخانه ها مشخص نشده است در حالیکه اگر این رودخانه از داخل شهر عبور کند برای آن شهر یک سرمایه است.

وی اظهار داشت: رودخانه هم می تواند ایمنی بیاورد و هم می تواند شهر را ناامن کند این بستگی به مدیریت ما دارد که می توانیم مردم را به رودخانه ها نزدیک کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه رودخانه از منظر اجتماعی و گردشگری می تواند به ایجاد نشاط کمک کند، تصریح کرد: وسعت و بعد رودخانه نکا و همچنین احداث سد گلورد در بالا دست و مهار سیلاب ها ارزش رودخانه نکا را بیشتر می کند.

یخکشی بیان کرد: آنچه امروز تفاهم می کنیم حاصل همین ایده هاست، باید از فواید اقتصادی تفریحی زیست محیطی و اجتماعی و گردشگری رودخانه نکا استفاده کنیم. رودخانه را ایمن و مردم را به رودخانه نزدیک کنیم و ترس از رودخانه را از ذهن مردم نکا پاک کنیم.

وی در پایان درباره انعقاد تفاهم همکاری بین آب منطقه ای و شهرداری نکا درخصوص استفاده از ظرفیت گردشگری نکارود گفت: محتوای این تفاهمنامه انجام کار مشترک در مدیریت ارتقا یافته رودخانه و آغازی برای انجام یک کار بزرگ است.

***

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس اظهار داشت: اگر این روندی که آغاز شده با مشارکت مردم و کمک همه مسئولین که در شهرستان حضور دارند تداوم پیدا کند؛ نکا در آینده نزدیک یک شهر خوب, باطراوت, بانشاط و الگو در مازندران خواهد بود.

علی محمد شاعری به شهردار و همکارانشان به خاطر اقدامات و خبر های خوشی که خلق کردند، تبریک گفت و اظهار داشت: من به عنوان نماینده مردم برای انجام کارها در کنار آقای شهردار هستم. مهمترین کاری که انشالله انجام شود زیباسازی شهر است که با نورپردازی شروع شده و امیدواریم با نوسازی آلمان ها ی شهری ادامه پیدا کند و یک نمای مناسب شهری ایجاد شود تا مردم خدمت رسانی را ببینند.

وی افزود: مردم زمانی همکاری می کنند که ضرورت ها را ببینند زیرا تا باور نکنند مشارکت نمی کنند. باید به نمای ساختمانها و هارمونی آنها توجه جدی شود. 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به پروژه ساماندهی منطقه گردشگری در چشمه آب معدنی قرمرض اظهار داشت: ما نیاز داریم که حداقل فاز نخست با حداقل 10 درصد پیشرفت در تمام سطوح انجام شود تا مردم زودتر استفاده کنند.


انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار