دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه، 3 هزار و 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران کشف شد و در این ارتباط نیز 13 هزار و 246 نفر معتاد و عامل توزیع دستگیر شدند.
کشف 3020 کیلوگرم مواد مخدر طی 9 ماه در مازندران/ دستگیری 13246 معتاد و عامل توزیع مواد مخدر در مازندران/ انجام بیش از 18 هزارساعت آموزش پیشگیری در سال 96

به گزارش آوای خزر از ساری، علی اصغر میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث آسیبهای اجتماعی و مواد مخدر از دغدغه های همه جوامع است، شعار دولت یازدهم و دوازدهم اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر بوده که این شعار و سیاست در سطح کشور، مجموعه نظام و استان مازندران عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه برنامه ریزی، در مجموع سیاستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه ششم گنجانده شده و بصورت پراکنده سازمانها اقداماتی را انجام میدادند اما از سال 94 تاکنون پس از اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی داشتند، فعالیتها ساماندهی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه ششم گنجانده شده است و در ابتدای سالجاری نیز به همه روئسای مربوطه در سراسر استان در 5 محور ابلاغ شده که شامل مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان، توسعه برنامه ها در حوزه فرهنگی، درمان، کاهش آسیب و برنامه های ستادی و سازمانی بوده است.

میرزایی بیان کرد: در استان مازندران نیز با تلاش دستگاهها و سازمانهای مربوطه اجرایی، همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی، مسئولان ارشد و رسانه ها، در حوزه مبارزه با مواد مخدر کارهای خوبی صورت گرفت تا حدی که در جدول استانها در ردیف 20 قرار داریم و این یعنی مازندران عملکرد خوبی داشته و جزو استانهای بحرانی نیست.

وی با اشاره به خدماتی که از سوی دستگاههای حمایتی صورت می گیرد، اظهار داشت: در سالجاری 400 بیمار متهاجر به مراکز ماده 16 تحویل داده شدند و توسط مرکز فنی و حرفه ای آموزش دیدند تا پس از طی دوره درمان وارد اجتماع شوند، 8 میلیارد تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی جهت اشتغال معتادان بهبودیافته اختصاص یافته است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: اطلس مبارزه با مواد مخدر مازندران در سالجاری طی سه ماه با الهام از راهبردهای برنامه ششم توسعه کشور توسط کارشناسان تدوین شد.

میرزایی اظهار داشت: دو هفته پیش مجمع خیران حوزه اجتماعی(اعتیاد) تشکیل شد و با برگزاری جلسه ای در بابلسر هویت یافت و و قرار است به کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیاید.

وی ادامه داد: 33 منطقه آلوده در مازندران داشتیم که اکنون بدون تغییر جغرافیای جمعیتی آن، به محلاتی پاک تبدیل و ازجمله در عباس آباد نکا پارک، تعریض کوچه ها، اورژانس اجتماعی، خانه محله، سالن ورزشی، مهد کودک، مدرسه، پایگاه بهداشتی و سلامت و استقرار نیروی انتظامی را داریم و در سیمای شهری نیز تغییر مناسبی ایجاد شده است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: بیش از 51 هزار نفر در مراکز متادون درمانی زیر پوشش قرار دارند و 12 تا 15 هزار نفر نیز در مراکز درمان غیر دارویی (NA) تحت درمان هستند.

این مسئول تصریح کرد: 547 مرکز مجاز سرپایی و بستری اقامتی میان مدت و کاهش آسیب را در مازندران داریم که از این تعداد، 458 مرکز ویژه متادون درمانی است، همچنین 3 مرکز در تنکابن، ساری و بابل ویژه بانوان است.

میرزایی با بیان اینکه در 9 ماهه سالجاری 3 هزار و 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران کشف شد، تصریح کرد: از این تعداد، 1579 کیلوگرم تریاک، 235 کیلوگرم حشیش، 825 کیلوگرم گراس و 38 کیلوگرم شیشه بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز 13 هزار و 246 نفر دستگیر شدند که 5 هزار و 748 نفر توزیع کننده، 261 نفر قاچاقچی، 5 هزار و 225 نفر معتاد، 1528 نفر نگهدارنده مواد، 355 نفر حمل کننده مواد و 30 نفر نیز اتباع بیگانه بودند.

  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مازندران گفت: از سال 92 تاکنون، 450 میلیون تومان اعم از وجه نقد و سبد کالا به خانواده بهبودیافتگان اختصاص یافت.

میرزایی در پایان گفت: موضوع و عملکرد مهم در بخش پیشگیری است که در سطح مدارس، دستگاهها، محلات، پایگاههای بسیج، محیطهای کارگری، دهیاریها و شورای اسلامی و دانشگاهها است و در مجموع 18 هزار و 460 نفرساعت آموزش انجام شده است.

 انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار