دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
استاندار مازندران در جلسه شورای اداری:
استاندار مازندران گفت: زیبایی جمهوری اسلامی را باید در برخورد با ارباب رجوع نشان بدهیم، باید خیلی زود با این نوع پاسخگویی که فرهنگ شده و ارباب رجوع را سر می دوانیم، خداحافظی کنیم.
به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی در چهاردهمین جلسه شورای اداری مازندران اظهار داشت: سال 97 باید به سال تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام اختصاص یابد.

وی افزود: باید به برون رفت از دیوانسالاری اداری کمک کنیم، زیرساختهای ارتباطات و فناوری اطلاعات خوبی را در استان داریم و باید مرکز دیتای استان راه اندازی شود تا زمان صدور استعلامات و صدور مجوز با هدف بالا بردن راندمان اداری به حداکثر 48 روز برسد.

استاندار مازندران گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای مازندران ظرفیت مهمی است، نیروی تحصیلکرده صرفنظر از اینکه چه سطحی را گذرانده می تواند از آموزشهای مهارتی که یک ضرورت است، استفاده کند.
 
اسلامی بیان کرد: سامانه "روستا کالا" نیز تصمیم خوبی است و در رساندن صنایع دستی، کشاورزی و دامی می توان از این سامانه اقدام کرد، بستر و زمینه ICT فراهم است و در طراحی، پشتیبانی و خلق محصول می توانند از سامانه استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به مسوولان گفت: به کار مردم رسیدگی کنید، وقتی استاندار دستور می دهد باید رعایت کنید، چرا اجازه می دهید کارمندان شما هر طور که می خواهند با ارباب رجوع برخورد کنند؟ تهدیدات تند با مردم زیبنده نیست.

وی ادامه داد: اگر مراجعه کننده لحن بدی دارد، ما که نباید زود از کوره بیرون برویم، ضریب تحمل خود را افرایش بدهیم، ما کارمند دولت هستیم و باید به مردم خدمت بدهیم، این میز خدمتی که از آن صحبت می شود؛ یکی از تاکیدات آن همین است که حقوق شهروندان را رعایت و به ارباب رجوع پاسخ بدهیم.

استاندار مازندران بیان کرد: بالاخره یک فردی باید مباشر کار مردم باشد، زیبایی جمهوری اسلامی را باید در برخورد با ارباب رجوع نشان بدهیم، باید خیلی زود با این نوع پاسخگویی که فرهنگ شده و ارباب رجوع را سر می دوانیم، خداحافظی کنیم.

اسلامی گفت: ادارات در آستانه سال جدید، خانه تکانی را تنها در منزل خود نبینید و خانه تکانی در ادارات خود را دریابند!

وی در پایان دو توصیه مهم به مدیران کل و فرمانداران استان داشت؛ یکی اینکه بدهی شرکت توزیع برق را بپردازند، دوم اینکه هیچ دستگاه و سازمان دولتی حق ندارد از سازمان و اداره دیگری شکایت کند، شکایات سازمانها و نهادها در سطح استان باید به استانداری گزارش شود.

انتهای پیام/ 1354



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار