دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی مازندران برای پذیرش بیماران در ایام نوروز خبر داد.
آمادگی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی مازندران برای پذیرش بیماران در ایام نوروز

به گزارش آوای خزر از ساری،دکتر حامد روحانی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: چهارشنبه سوری در گذشته به عنوان یک رسم باستانی اجرا می شد اما متاسفانه در سالهای اخیر به سمتی رفته که حوادث دردناکی را بهمراه دارد.

وی گفت:بررسی آمار تلفات چهارشنبه آخر سال نشان دهنده سیر صعودی تعداد مصدومان این مراسم در مازندران است. به طوری که 61مصدوم در سال 94 به 97 مصدوم در سال 95افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت:مراکز درمانی استان مازندران از 24 اسفند تا 16 فروردین با 39 بیمارستان،3000 تخت ،88درمانگاه،100مرکز معین،84 دستگاه آمبولانس و 2 فروند بالگرد آماده خدمت رسانی به هم استانی ها و مسافران عزیز در ایام نوروز می باشد.

روحانی زاده با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با داروخانه ها و مراکز پذیرش نسخ استان گفت:تمهیدات لازم برای پذیرش نسخ مسافران نوروزی که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند اندیشیده شده و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی  با اشاره به وجود حداقل یک داروخانه شبانه روزی در تمامی شهرهای استان افزود:تمامی داروخانه های شبانه روزی در  ایام تعطیل آماده خدمت رسانی هستند.

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی با شاره به آمادگی کامل این دانشگاه برای خدمت رسانی به بیماران خاص گفت:کلیه بیمارستانها با در اختیار داشتن تمامی فاکتورهای انعقادی پذیرای بیماران هموفیلی هستند.

روحانی زاده همچنین از فعالیت تمامی مراکز دیالیز استان در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت:بیماران دیالیز مقصد و زمان سفر و همچنین مدت اقامت را با دانشگاه مبدا هماهنگ کنند تا دچار مشکل نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مرگ و میر ناشی از استنشاق گاز co گفت:مسافرین محترم در چادر،کمپ و مراکز اسکان از وسایل گرمایشی استاندارد و دارای دودکش استفاده کنند.

روحانی زاده با اشاره به فعایت شبانه روزی تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در تمامی سطوح مدیریتی انجام می شود افزود:مردم عزیز می توانند  شکایتها و نارضایتی خود را از خدمت رسانی مراکز بهداشتی و درمانی استان از طریق شماره تلفن 190 اعلام و با دریافت کد پیگیری در کوهتاترین زمان ممکن منتظر رسیدگی باشند.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار