دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
نایب رئیس شورای شهر ساری خبر داد
نایب رئیس شورای شهر ساری گفت: طرح جامع یکپارچه سازی نظام اداری شهرداری ساری در راستای عدالت شهری و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، در سال 97 بطور جدی پیگیری و انجام می شود.
اجرای طرح جامع یکپارچه سازی سیستم شهرداری ساری در سال 97

به گزارش آوای خزر از ساری، علی اکبر زلیکانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز مازندران اظهار داشت: یک اصلی در بودجه نویسی داریم که نباید بیشتر از درآمد هزینه کنیم اما نه در شهرداری ساری بلکه در هیچ شهر دیگری انجام نمی شود زیرا ساختارها معیوب است.

وی افزود: بیشترین درآمد مازندران در سه ماهه چهارم است و به این دلیل که وضعیت بودجه ای و فعالیتها در 6 ماهه اول سال است اما در مازندران معمولا به دلیل شرایط کشاورزی و ... درآمدها در 6 ماهه دوم وارد می شود.

نایب رئیس شورای شهر ساری گفت: در شهرداری ساختار نداریم، کسانی که سمج تر و پیگیرتر باشند زودتر و بهتر به نتیجه می رسند اما آنهایی که سر جنگ ندارند کمتر و دیرتر به نتیجه می رسند.

این عضو شورا بیان کرد: کل بدهی شهرداری زیر 300 میلیارد تومان و مطالبات آن بالغ بر 500 میلیارد تومان است که از مردم و دولتی ها طلب داریم. البته این بدهی برای شهری مثل ساری رقم بالایی نیست.

زلیکانی اظهار داشت: مطالبات خبرنگاران را پیگیری می کنم، خبرنگاران دارای شان و جایگاه بسیار بالایی هستند و در بازنشر اطلاعات نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای شهرداری در سالهای گذشته در دوران رکود اقتصادی بوده است و کل بودجه عمرانی شهرداری ساری با کل بودجه استانی در مازندران برابری می کند، ادامه داد: 150 میلیارد تومان تنها برای بوستان ولایت هزینه شد و واقعا نمی توان روی آن ارزشگذاری کرد و اهمیت معنوی آن بسیار بالا است که از این دست پروژه ها بسیار داریم.

نایب رئیس شورای شهر ساری درباره جذب نیاز شهرداریها برای استخدام گفت: براساس ضوابطی که وجود دارد، شهرداری نباید یک نیرو استخدام کند اما چون مهمترین دغدغه ما اشتغال است، به همین خاطر نیروهای جدید جذب می شوند.

زلیکانی گفت: ماهانه 10 میلیارد تومان حقوق پرسنل شهرداری است، ساری از نظر سرانه بودجه در کشور پس از شهرداری های مشهد و تهران قرار دارد، و نسبت بودجه عمرانی به جاری 70 به 30 (عمرانی) است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه نابسامانی و تخلف در حوزه درآمد و هزینه شهرداری وجود دارد اما راه آن سر و صدا کردن نیست، تصریح کرد: خیلی از موضوعات در شهرداری اتفاق می افتد اما تا رای صادر نشده و ثابت نشده نمی توان رسانه ای کرد.

وی همچنین از طرح جامع یکپارچه سازی سیستم شهرداری در راستای عدالت شهری در سال 97 گفت که به صورت جدی پیگیری و اجرا خواهد شد و این سیستم از پارتی بازی و تضییع حقوق شهروندان جلوگیری می کند.

نایب رئیس شورای شهر ساری درباره آخرین مصوبات شورای شهر اعم از اصلاح بودجه و تخفیفات و مساعدتهای شهرداری در پاسخ به سوال آوای خزر گفت: متمم 50 میلیارد تومانی برای پروژه های بوستان ولایت، ادامه مسیر کابلی و بوستان بانوان به تصویب رسید، براساس مواد 17 و 16 قانون شهرداریها نیز مساعدتهایی انجام شده است.

زلیکانی افزود: اصلاح بودجه شهرداری نیز مورد تایید شورا واقع شد، همچنین مقرر شد که میزان عیدی به تمام نیروها اعم از شرکتی، قراردادی و رسمی یک میلیون تومان باشد با این توضیح که اولویت پرداخت با نیروهای شرکتی باشد.

وی با اشاره به پدیده تهاتر گفت: تهاتر یک اصل قانونی است و آنچه خلاف صورت می گیرد؛ موضوعاتی است که در قالب تهاتر صورت می گیرد. 

عضو شورای شهر ساری بیان کرد: در دوره سوم شورا، شهردار 30 میلیارد تومان وام از بانک ملی دریافت کرده بود که اکنون این جزو بدهی های شهرداری است که با دیرکرد به 180 میلیارد تومان رسیده است.

زلیکانی گفت: مشکل امروز شهرداریهای کل کشور نداشتن درآمد پایدار است زیرا از سال 62 تاکنون دست شهرداریها را از منابع دولتی حذف کردند و چیز جایگزینی به آنها ندادند. به همین دلیل است که گاهی شاهد شهرفروشی و تراکم فروشی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود را برای نمایندگی مجلس آماده می کنید؟ اظهار داشت: چنین برنامه ای ندارم، اما به وضعیت نمایندگی مجلس در حوزه ساری و میاندرود انتقاد دارم و معتقدم که باید نیروهای مجرب و متخصصی که کم هم نیستند، در نمایندگی مجلس ورود کنند.

نایب رئیس شورای شهر بیان کرد: سنگ فرش بازار چهارسوق در ادامه پروژه قارن و جمهوری و برق انجام می شود.

این عضو شورای شهر ساری درباره وضعیت فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب به خبرنگار آوای خزر گفت: پیمانکار این پروژه و پارک ملل یکی است و شهرداری نیز بدهی هایی به پیمانکار دارد، در حال حاضر روند احداث فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب به کندی پیش میرود، با پیمانکار صحبتهایی داشتیم که مقرر شد در سال 97، ادامه پروژه و ساخت فاز چهارم با سرعت انجام شود.

انتهای پیام/ 1354


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار