دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
محسنی‌اژه‌ای خبر داد:
سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه متهم پرونده موسوم به فساد نفتی خبر داد.
به گزارش آوای خزر،حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در دادگاه بدوی صادر شده است. 

وی گفت: حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر که در این پرونده محاکمه شده بودند در دادگاه بدوی صادر شد که قاضی پرونده این متهم را مفسد فی الارض تشخیص داد. 

اژه ای ادامه داد:‌ قاضی پرونده علاوه بر حکم اعدام، متهمان را به رد مال به شاکی ( شرکت ملی نفت ملی ایران) و ‌جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرد.

206 پرونده تخلفات انتخاباتی

 حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر خرید و فروش رای در انتخابات و تشکیل پرونده های تخلفات انتخاباتی افزود :‌ اخرین اخبار از پرونده های تخلفات انتخاباتی را چند لحظه پیش گرفتیم که به استثنای پنج استان کشور که هنوز خبر تکمیلی شان را نداده اند، تاکنون 206 پرونده در این زمینه تشکیل شده است .
وی آمار اعلام شده تخلفات انتخاباتی را کمتر از سال های گذشته دانست و افزود: برخی از پرونده ها منشا انتخاباتی داشته اند ولی ممکن است نزاع طرفداران نامزدها بوده باشد.
محسنی اژه ای در مورد خریدن رای در زمان انتخابات نیز گفت : بحث تخلفات در زمینه خریدن رای به مراجع نظارتی ارسال می شود و در نهایت سه مورد در گزارش ها به عنوان خرید رای اعلام شده است ولی باید منتظر گزارش مراجع نظارتی در این زمینه باشیم.

توضیحات محسنی اژه ای درباره پرونده 100 میلیونی مرتبط با نوبخت

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نود و سومین نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دو تن از نمایندگان مجلس قبل از انتخابات اعلام کردند مبلغی بالغ بر 100 میلیون تومان به آقای نوبخت داده اند، افزود: چنین چیزی صحت ندارد و این پول به حزبی که آقای نوبخت پیش از انتخابات در آن فعال بوده مربوط است .
وی گفت: این پرونده مربوط به زمان حال نیست بلکه در همان زمان دادگاه به آن رسیدگی و مختومه شده است.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود این 100 میلیون تومان از سوی فردی به حزب متبوع آقای نوبخت داده شده است و معمولا افرادی به احزاب کمک مالی می کنند.

محسنی اژه ای : تخلفات انتخاباتی از سوی مجاری رسمی پیگیری می شود
معاون اول قوه قضائیه گفت: در صورتی که تخلفات انتخاباتی محرز شود مجاری رسمی پیگیری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه نود و سومین نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز در مجلس اعلام شده که در ایام انتخابات برخی فرمانداران از امکانات دولتی به نفع کاندیدای جناح خود برای تبلیغ استفاده کرده اند آیا قوه قضائیه به این مساله ورود می کند؟ افزود: اگر تخلفی صورت گرفته باشد از طریق مجاری رسمی و دستگاههای نظارتی و قوه قضائیه پیگیری می شود.
وی ادامه داد: بارها گفته ام و باز هم خواهش می کنم علیه فرد یا نهاد رسمی که خودش حضور ندارد صحبت نکنید،‌ بنده از آنچه در مجلس گفتید اطلاعی ندارم.

محسنی اژه ای:‌ پایان دادگاه متهمان پرونده ارزی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: محاکمه متهمان پرونده ارزی پایان یافته است و به زودی حکمشان صادر می‌شود. 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری افزود: ‌پرونده ارزی معروف به روزچنگ‌ها محاکمه شان پایان یافته است و به زودی حکمشان صادر می شود و آنچه بر اساس کارشناسی و بر اساس حسابرسی ها انجام شده است،181 میلیارد تومان درآمد نامشروع کسب کردند .
محسنی اژه‌ای گفت: در این پرونده 10 نفر متهم محاکمه شدند که حکمشان به زودی صادر می شود که از این 10 نفر شش نفر حضوری و به همراه وکلایشان محاکمه شدند و چهار نفر نیز چون فراری بودند به صورت غیابی محاکمه شدند و حکمشان نیز به صورت غیابی صادر شده است. 

محسنی اژه ای : مبلغ دیه سال 95 تعیین شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مبلغ دیه سال 95 بعد از بررسی های میدانی تعیین شد. 
 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری افزود: بر اساس قانون، قوه قضائیه موظف است هر سال قیمت دیه را بررسی و برای سال بعد اعلام کند که با بررسی هایی که از مدتها قبل صورت گرفت و در جلسه مسئولان عالی قضایی مطرح شد بنابراین با در نظر گرفتن بررسی های میدانی و تورم مبلغ دیه سال 95 ، 190 میلیون تومان در ماه های غیرحرام تعیین شد. 
وی ادامه : طبیعی است در ماه های حرام یک سوم به آن اضافه می شود. 

محسنی اژه ای : تخلفات انتخاباتی از سوی مجاری رسمی پیگیری می شود
معاون اول قوه قضائیه گفت: در صورتی که تخلفات انتخاباتی محرز شود مجاری رسمی پیگیری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه نود و سومین نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز در مجلس اعلام شده که در ایام انتخابات برخی فرمانداران از امکانات دولتی به نفع کاندیدای جناح خود برای تبلیغ استفاده کرده اند آیا قوه قضائیه به این مساله ورود می کند؟ افزود: اگر تخلفی صورت گرفته باشد از طریق مجاری رسمی و دستگاههای نظارتی و قوه قضائیه پیگیری می شود.
وی ادامه داد: بارها گفته ام و باز هم خواهش می کنم علیه فرد یا نهاد رسمی که خودش حضور ندارد صحبت نکنید،‌ بنده از آنچه در مجلس گفتید اطلاعی ندارم.
محسنی اژه ای: شکایت دادستان زاهدان از خانم مولاوردی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دادستان زاهدان شکایتی علیه خانم مولاوردی تقدیم دادسرا کرده است که رسیدگی می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دادستان زاهدان علیه اظهارات خانم مولاوردی در بحث اعدام اهالی یک روستا به جرم مواد مخدر ، شکایت کرده است؟ افزود: چنین ادعایی ظاهراً از طرف خانم مولاوردی نقل قول شده که البته این ادعاها را مقام قضایی زاهدان تکذیب کرده و در همین خصوص دادستان زاهدان شکایتی تقدیم دادسرا کرده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده 12 هزار میلیاردی گفت: صرف نظر از مبلغ این پرونده، این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نامه 4 نماینده مجلس به رئیس جمهور درخصوص رانت خواری در نزدیکان دولت و موضوع سیروس ناصری آیا گزارشی در این خصوص به دستگاه قضایی رسیده و آیا دولت از این 4 نماینده شکایت کرده است؟ افزود: در اینکه نمایندگان رونوشتی از اظهارات خود را به دستگاه قضایی داده اند یا خیر؟ خبر ندارم و درباره اینکه این مطالب صحت دارد یا نه؟ اظهارنظر نمی کنم و باید مستندات را دید.
وی گفت: البته از طرف دولت از برخی افراد و نمایندگان مجلس شکایت شده است اما نمی دانم موضوع مربوط به این نامه بوده یا نه؟

محسنی اژه‌ای: تعیین مجازات‌های جایگزین حبس در دست بررسی است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: روند مجازات‌های جایگزین حبس و ابزارهای نظارتی آن در دست بررسی است.
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری به پرسش یکی از خبرنگاران درباره مجازات‌های جایگزین حبس و ابزارهای نظارتی آن پاسخ داد.
وی گفت: در حال حاضر موضوع مجازات‌های جایگزین حبس در دست بررسی بیشتر است چرا که باید ابزارهای نظارتی آن برای هر چه بهتر اجرا شدن این قانون احصا شود.
محسنی اژه ای درباره تدابیر دستگاه قضا گفت: مجازات‌های جایگزین حبس دو بخش دارد؛ بخشی از آن نیازمند زمینه سازی است یعنی باید بسترهای اجرایی شدن قانون فراهم شود.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: براساس این قانون دستگاه‌هایی مثل شهرداری‌ها و برخی مراکز عمومی و دولتی می توانند متهم را برای کار کردن بپذیرند .
وی ادامه داد: بخش دیگر به آمادگی این مراکز بر می گردد مثلا متهم را در طول روز،‌هفته و یا ماه بپذیرند.
محسنی اژه ای تصریح کرد: در برخی موارد مجازات جایگزین حبس موجب محرومیت‌هایی می شود که چه بسا به نفع متهم نباشد مثلا فردی راننده است اگر بخواهند گواهینامه اش را باطل کنند نمی تواند رانندگی کند و حال آنکه شغل اصلی وی رانندگی است؛ حالا بگویند ما تو را حبس نمی کنیم و جزای نقدی هم نمی گیریم ولی گواهینامه ات را ضبط می کنیم این فرد در هیچ شرایط دیگری نمی تواند کار کند .
معاون اول قوه قضائیه افزود: در چنین شرایطی مشکلات با نظارت حل نمی شود بلکه لازم است هماهنگی های زیرساختی صورت گیرد.
وی ادامه داد: بخش دیگری از مجازات‌های جایگزین حبس به این مساله برمی گردد که برخی افراد در محل سکونت خودشان امکان اشتغال و طی کردن دوران محکومیت را ندارند و ممکن است این شرایط در شهر همجوار فراهم باشد که در چنین شرایطی نظارت‌ها دشوارتر می شود.
سخنگوی قوه قضائیه درباره جزای نقدی گفت: گاهی وقت‌ها پس از تعیین جزای نقدی فرد متهم توانایی پرداخت ندارد اما جایی قاضی می گوید یکسال حبس یا 10 میلیون تومان جزای نقدی که متهم قبول می کند که جزای نقدی بدهد و حبس نکشد.
محسنی اژه ای تاکید کرد: اهتمام دستگاه قضا و سیاست ما این است که تعداد زندانی‌ها کاهش یابد و سعی می کنیم مجازات‌هایی جایگزین حبس داشته باشیم تا درباره برخی متهمان اعمال شود.
معاون اول قوه قضائیه گفت: افرادی هستند که شرارت می کنند و حتما باید به زندان بروند.

محسنی اژه ای : آخرین وضع پرونده حمله به سفارت عربستان
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضع پرونده حمله به سفارت عربستان و آزادی برخی از متهمان اصلی گفت: حدود 4 نفر از دستگیرشدگان در دادسرای ویژه روحانیت هستند.
محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: قرار بود پیش از این جلسه، درباره آزادی این افراد اطلاعاتی به دست من برسد که تا قبل از جلسه از دادسرای ویژه روحانیت پاسخی دریافت نکرده ایم که آیا این افراد آزاد شده اند یا خیر؟
وی گفت: افرادی نیز در رابطه با این پرونده در دادسرای تهران بودند که به غیر از دو نفر، دیگر افراد تا روز دادگاه با قرار مناسب آزاد شدند.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر شایع شدن مصرف مخدرهای صوتی و اشاعه موسیقی های اعتیاد آور در برخی از سایت ها با اشاره به گفته کارشناسان افزود: کارشناسان معتقدند مخدر صوتی نداریم یا حداقل در ایران با آن مواجه نشده ایم.
محسنی اژه ای گفت: شاید برخی اصوات مضر باشند اما تا الان در این خصوص پرونده ای نداشتیم و کارشناسان موسیقی با این خصوصیت به ما اعلام نکرده اند.

 
خبر در حال تکمیل است...
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها