دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
یادداشت/ محمدباقر یوسف‌نیا پاشا
پس از انتصاب عسکری نیکزاد به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران،محمدباقر یوسف نیا پاشا از اساتید دانشگاه که دکترای جامعه شناسی دارد در یادداشتی بایدها و نبایدهای این اداره کل را به رشته تحریر درآورده است.
 مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان مازندران، بایدها و نبایدها
⏫⏫⏫عسکری نیکزاد - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ⏫⏫⏫

آوای خزر-محمدباقر یوسف نیا پاشا

آن صبح نخستین بهاری که ز شادی / می آورد از چلچله پیغام، شمایید.

همزمان با شروع سال ۱۳۹۷ انتصاب شایسته آقای عسکری نیکزاد به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، امید را در دل فرهنگیان و فرهنگ دوستان زنده کرد. مدیر کل جدید که سطوح آموزشی و مدیریتی را در طی سالیان طولانی به خوبی طی کرد، توان حل چالش های موجود آموزش و پرورش را با همکاری همه اقشار، فرهیختگان و صاحب نظران دارد.

بایدها و نبایدهای آموزش و پرورش مازندران:

۱- تعامل سازنده درون سازمانی و برون سازمانی: آموزش و پرورش استان مازندران برای توسعه همه جانبه به تعامل صحیح درون سازمانی میان معلمان، مدیران، دانش آموزان و اولیا و مربیان نیاز دارد. علاوه بر آن به تعامل برون سازمانی با مدیران استانی و شهرستانی از جمله استاندار، فرمانداران، بخشدارها و شهرداران، مراکز فرهنگی و هنری و ... احتیاج دارد تا بر مشکلات آموزشی و پرورشی غلبه کند.

۲- حل تدریجی و نسبی مشکلات مالی:

بر کسی پوشیده نیست که یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش مشکلات مالی است. با توجه به اینکه آقای نیکزاد سابقه طولانی در امور مالی دارد، با پیگیرهای لازم و جلب مشارکت ها

می تواند بخشی از مشکلات مالی را حل نماید.

۳_  کمک گرفتن از نخبگان فکری (صاحب نظران آموزش و پرورش) و نخبگان اجرایی( مدیران)، با تشکیل اتاق فکر و حلقه مشاوران قوی برای ارائه طریق و حل چالش های موجود تا کمبودهای آموزشی و تربیتی برطرف شود.

۴- تنش زدایی وپرهیز از هر گونه تنش:

 آموزش و پرورش مازندران برای توسعه باید از هرگونه تنش، مانند؛ منازعات سیاسی که فضای فرهنگی و تربیتی را تیره و تار جلوه می دهد، پرهیز کند.

۵- تدوین برنامه های آموزشی و پرورشی در چارچوب اسناد بالادستی:

سند چشم انداز بیست ساله و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش راهکارهای کلی توسعه را بیان کردند. آموزش و پرورش استان مازندران باید در چارچوب این اسناد، با هماهنگی وزارت متبوع برنامه های آموزشی و پرورشی استان را تدوین کند که با توسعه فرهنگی بومی همخوانی دارد.

آرزوی همه کسانی که دغدغه فرهنگی و آموزشی دارند، این است که آقای نیکزاد با سابقه مدیریتی درخشان و با یاری همه اقشار، راه حل های اساسی برای چالش های موجود ارائه دهد تا مسیر توسعه همه جانبه آموزش و پرورش استان مازندران هموار شود.

ایام ز دیدار شمایند مبارک/  نوروز بمانید که ایام شمایید

محمدباقر یوسف نیا پاشا، دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشگاه تهران.


انتهای پیام/1000
عسکری نیکزاد
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار