دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با بیان اینکه این استان در شمار معدود استان‌هاي داراي خانه احزاب است و بايد از آن به‌عنوان يك ظرفيت بهره‌گيري شود، گفت: بالندگي و نشاط سياسي در گرو بحث، گفت‌وگو و تعامل است و از طرفی جامعه به رشد و بلوغ سياسي نيازمند است.

بالندگی و نشاط سیاسی در گروه گفت‌وگو و تعامل است/ مازندران ظرفیت خوبی در خانه احزاب دارد

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامي پیش از ظهر امروز در نشست با احزاب و گروه‌هاي سياسي مازندران اظهار داشت: توسعه گفتمان اجتماعي يك نياز و ضرورت براي جامعه است، بايد با هم بر سر مسائل مختلف گفت‌وگو كنيم، اگر كارها براي رضاي حق باشد، تحزب و فعاليت حزبي به جنس امر به معروف تبديل و ماندگار مي‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران در شمار معدود استان‌هاي داراي خانه احزاب است و بايد از آن به‌عنوان يك ظرفيت بهره‌گيري شود، افزود: بالندگي و نشاط سياسي در گرو بحث، گفت‌وگو و تعامل است و از طرفی جامعه به رشد و بلوغ سياسي نيازمند است.

استاندار مازندران با تأکید بر اينكه افراد در نظام كاري و مديريتي بايد در جاي خود قرار بگيرند، خاطرنشان کرد: نظام مديريتي بايد به‌صورت متمركز به‌دنبال پشتيباني، هماهنگي و تسهيلگري باشد و با نظام مديريتي در هم پيچيده عنكبوتي كه هر يك از جايي خاص كنترل شود، نمي‌توان امورات استان را هدايت كرد و به پيش برد.

اسلامي با اشاره به اينكه هر كسي بايد در جاي خود مديريت كند و پاسخ‌گوی وظايف خود باشد، اظهار داشت: امروز بايد با ضعف و ناتواني مديريتي قاطعانه برخورد كنيم تا به كارآمدي مديريتي دست بیابیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: تحقق كارآمدسازي مديريتي در مازندران يك ضرورت است، فساد اداري از ضعف مديريتي، افزون‌طلبي و نفوذ اتفاق مي‌افتد.

اسلامي با اشاره به اينكه نبايد اطلاعات و آمار غير واقعي به جامعه تزريق شود، بیان کرد: دولت در دو نوبت براي خريد برنج از كشاورزان براي حذف دست دلالان در استان اقدام کرده است و این روند همچنان ادامه دارد و در سال‌جاری براي نخستين‌بار با تشكيل كميته براي مركبات، حمايت از صادر كنندگان، شبانه‌روزي كردن فعاليت گمرك، سيار كردن كار قرنطيه و اضافه‌كردن شيفت، اقدامات ارزشمندي صورت گرفته است .

وي ادامه داد: با نظام مديريتي كارآمد روند توسعه استان شتاب می‌گیرد و بايد با كار علمي و اعمال آن در سيستم مديريت، تغييرات واقعي ايجاد كرد.

استاندار مازندران با بيان اينكه تحول واقعي با تغيير در نگاه اتفاق مي‌افتد، ادامه داد: چند دهه می‌شود که پسماند و فاضلاب براي استان مسئله است که بايد براي هر يك از مسائل راه‌حل‌هاي مناسب ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اينكه جمهوري اسلامي در تراز بالاي قدرت قرار دارد، گفت: حفظ ارزش پول ملي مهمترين كار فعالان اقتصادي است و دولت تدبير و اميد تلاش فراواني براي مبارزه با قاچاق و پول‌شويي صورت داده و اقداماتي كه در مقابله با قاچاق گوشي موبايل و استقرار سامانه‌هاي الكترونيكي در گمرك انجام شده ازجمله این اقدامات ارزشمند است.

اسلامی با بيان اينكه پول كثيف كه از سوي آمريكايي‌ها جريان‌سازي مي‌شود مناسبات اقتصادي را مختل می‌کند، تصریح کرد: خانه احزاب مي‌تواند روي پديده‌هاي اقتصادي كار كند و تحليل‌هاي واقع‌بينانه و مؤثر از اين جريانات را ارايه دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به شتاب گرفتن روند تكميل پروژه‌هاي پسماند در استان، گفت: با سرمايه‌گذاران و افراد داراي ظرفيت براي مشاركت در توسعه استان مذاكره کردیم و در تلاش هستيم تا زمينه نقش‌آفريني آنها در شكوفايي مازندران را فراهم کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه براي تقويت حوزه‌هاي اقتصادي استان بايد تحرك داشته باشيم و عرصه‌هاي فعاليت را بشناسيم، تصريح كرد: با شركت كاله براي ايجاد پالايشگاه شير تفاهم كرده‌ايم، بومگردي در استان در حال توسعه است و بيش از یک‌هزار ميليارد تومان اعتبار براي تقويت مشاغل روستايي از سوي دولت اختصاص يافته است.

استاندار مازندران با اشاه به اقامت 16 ميليون نفرشب مسافر در مازندران طی ایام نوروز 97، بیان کرد: 78 كنسرت در ايام نوروز برگزار شد که از این طریق، 6 ميليارد و 800 ميليون تومان فروش داشتند و بازارچه‌هاي صنايع دستي در اين ايام بیش از 11 ميليارد تومان از حضور گردشگران درآمد کسب کردند.

وی در پایان با اشاره به اتمام پروژه چهار خطه‌شدن جاده سوادكوه و آغاز عمليات سه پل بزرگ در جاده هراز در سال 96 گفت: بايد با جديت مسايل توسعه‌اي و زيرساختي مازندران را با تعامل و همراهی یکدیگر دنبال کنیم و به نتيجه برسانیم.

انتهای پیام/ 1354

اخبار مازندران


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار