دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
شهردار ساری:
شهردار ساری گفت: آموزش و پرورش می‌تواند ظرف یک هفته آینده تمامی املاک قابلیت تبدیل به احسن را به شهرداری ساری اعلام کند تا این تغییرات به صورت پایلوت در مرکز استان انجام شود.
آمادگی شهرداری ساری برای تعیین تکلیف املاک قابل تبدیل آموزش و پرورش/ بسیاری از مدارس قابلیت سرمایه‌گذاری دارند

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی عبوری صبح امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهاد من برای اینکه بهتر به آینده خود و فرزندانمان و ساختن ایران کمک کنیم؛ این است که جلسات در آموزش و پرورش برگزار شود.

وی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش یک فرد عملیاتی است و از این ظرفیت برای توسعه آموزش و پرورش استفاده کنیم، ظرفیتهای خوبی داریم اما تاکنون از آنها استفاده نکردیم.

شهردار ساری با اشاره به بند ه مصوبه شورای آموزش و پرورش گفت: می‌توانیم با برگزاری این جلسات و کمک از این بند قانونی برای مدیران و معلمان و مربیان ایجاد انگزیش کنیم.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که آموزش و پرورش تمامی املاکی که قابلیت دارد براساس این بند قانونی تبدیل شود را اعلام کند تا از سوی شهرداری تعیین تکلیف شوند.

عبوری با بیان اینکه تمام مدارسی که در مرکز شهر و بافت فرسوده داریم را می‌توانیم تبدیل به احسن کنیم، اظهار داشت: در شهر ساری مشکل فضای آموزشی با چند مجتمع حل می‌شود، در کنار این مجتمع‌ها می‌توانیم فضای ورزشی، مسجد و سالن آمفی‌تئاتر نیز داشته باشیم.

شهردار ساری گفت: در عرصه سرمایه‌گذاری نیز می‌توانیم وارد شویم و سود حاصل از سرمایه‌گذاری را داشته باشیم، تنها نمی‌شود از خیران استفاده کرد و حمایت دولت کمرنگ شود اما از این ظرفیت باید دوسویه استفاده شود.

وی بیان کرد: بسیاری از مدارس موجود قابلیت سرمایه‌گذاری دارند و باید از طریق آنها ارزش افزوده مضاعف را برای آموزش و پرورش ایجاد کنیم که البته کار سختی نیست، مهم این است که این عزم شکل بگیرد.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش ظرف یک هفته آینده تمامی املاک فرسوده و قابلیت تبدیل را اعلام کند تا این تغییرات به صورت پایلوت در مرکز استان انجام شود.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار