دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
به‌مناسبت هفته هنر انقلاب انجام شد
ویژه‌برنامه فرهنگی اجتماعی «تاش» در سیمای مازندران چهارشنبه 22 فروردین‌ماه 97 به موضوع سینمای انقلاب، بیم‌ها و امیدها پرداخته است.
میزگرد سینمایی در برنامه تلویزیونی « تاش » از سیمای مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران، در میزگرد سینمایی انقلاب «داود ضامنی» مدرس دانشگاه و پژوهشگر عرصه سینما، «نادر مقدس» فیلمساز و مسئول گروه سینما تجربه مازندران، «محمدرضا وطن‌دوست» فیلمساز و « سینا دلشادی» رییس حوزه هنری مازندران حضور داشتند.

گفتنی است، این نشست که با موضوع سینمای انقلاب، بیم‌ها و امیدها برگزار شد در سه بخش «بررسی طرح عنوان سینمای انقلاب» ، «انقلاب به مفهوم یک رخداد فرهنگی و تأثیر آن بر تمام هنرها به‌ویژه هنر سینما» و «چالش‌های پیش روی سینمای ایران در دهه چهارم و آستانه دهه پنجم انقلاب» مقوله سینمای ایران مورد ارزیابی کارشناسان برنامه قرار گرفته است.

بخش اول این نشست تخصصی فرهنگی، موضوعاتی همانند بررسی تاریخ انقلاب، دیدگاه امام خمینی (ره) درباره سینما، تأثیر انقلاب در فرم و محتوای هنر، بررسی سینما به‌صورت موضوعی و دوره‌ای، پیام‌ها و مفاهیم انقلاب و مقایسه مفهوم سبک و مکتب، بررسی شد. 

همچنین در بخش‌های بعدی «داود ضامنی»، « نادر مقدس»، « سینا دلشادی» و «محمدرضا وطن‌دوست» آرای خود را درباره چالش‌های حوزه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی، تأثیر سینمای ایران از سینمای دیگر کشورها و دیگر مکاتب سینمایی، وجود و یا عدم وجود نظریه‌پردازی در سینمای ایران ، مفهوم انقلاب سینمایی، نگاه زیبا شناسانه صرف در مقابل پیشرفت در فرم، توجه به زبان بین‌المللی سینما، تجربه کشورهای موفق، آموزش و بررسی وضعیت مطلوب سینمای ایران اعلام کردند. 

شایان ذکر است این میزگرد سینمایی یکی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب حوزه هنری مازندران بوده که پس از تدوین، 27 فروردین‌ماه در برنامه شامگاهی «تاش» از سیمای مازندران به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار