دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سال 96 تعداد زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی نسبت به سال قبل از آن، 10 درصد رشد داشته است.
ارائه خدمات 85 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تعطیلات نوروز/ رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیست و سومین جشنواره رازی

به گزارش آوای خزر از ساری، سیدعباس موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره  به شعار مطرح شده توسط مقام معظم رهبری اظهارداشت: باید کیفیت کالا و خدمات را بگونه ای بالا ببریم که رضایت خدمت گیرنده و مصرف کننده را فراهم کند.

وی ادامه داد: سیستم سلامت روی حمایت از کالا و خمات ایرانی تمرکز کرده  و الحمدالله ما نیازی به درمان هیچ بیماری در خارج از کشور نداریم و اکثر داروها نیز در داخل کشور تولید می شود.اما در بخش تجهیزات نیاز به تلاش بیشتر داریم.

موسوی گفت: ما تا جایی که استانداردهای سیستم سلامت اجازه دهد از کالای ایرانی استفاده می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در سال 96 با تغییراتی که در حوزه وزارت اتفاق افتاد،ادامه داد: طرح تحول سلامت با یکسری تغییرات مبتنی بر افزایش کیفیت خدمات و تکمیل پروژه های نیمه تمام همراه بود.

موسوی با اشاره به اینکه مازندران دارای 24 بیمارستان با 3058 تخت فعال و ضریب اشغال 73 درصد در کل استان است گفت: در سال 96 253 هزار و 229 نفر در این بیمارستان ها بستری شدند.

موسوی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج زایمان طبیعی گفت: در سال 96 تعداد زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی نسبت به سال قبل از آن، 10 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی فضاهای درمانی جز اولویت های دولت قرار دارد گفت: ارتقای هتلینگ بیمارستان ها با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد و 700 میلیون تومان در 23 بیمارستان مازندران در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به اهمیت بهینه سازی و راه اندازی اورژانس بیمارستانی بیان کرد: در سال 96 بخش اورژانس بیمارستانهای رازی قائمشهر و امام رضا ( ع) آمل راه اندازی و به بهره برداری رسید.

موسوی با اشاره به راه اندازی 110 تخت ویژه در طول اجرای طرح تحول سلامت گفت: در سال 96 هم  12 تخت ویژه در بیمارستان امام ساری راه اندازی شده است.

موسوی با اشاره به خدمات مناسب اورژانس گفت: در کل استان 31 پایگاه اورژانس شهری و 52 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی فعال است که این 84 پایگاه،136 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد در اختیار دارند.

موسوی متوسط زمان حضور عوامل اورژانس را در شهرها 7 دقیقه و 25 ثانیه و در جاده ها 12 دقیقه و 30 ثانیه اعلام کرد.

موسوی با اشاره به جهش پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در سال 96 این دانشگاه رتبه اول را در بیست و سومین جشنواره رازی بین دانشگاههای تیپ 2 در حوزه پژوهش کسب کرد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مسافران در نوروز 97 در استان مازندران گفت: باید فرهنگ استفاده از مواد غذایی را در جامعه گسترش دهیم و بسته بندی مناسب، داشتن نشان استاندارد و سیب سلامت، اولویت های هموطنان در خرید مواد غذایی باشد.

موسوی تعداد بازدیدهای نظارتی انجام شده در تعطیلات نوروز را  18هزار و 390 مورد اعلام کرد و افزود: طی این بازدیدها  215 مورد پرونده قضایی تشکیل و 66 مکان هم تعطیل شد.

وی میزان مواد غذایی فاسد معدوم شده را حدود 10 تن اعلام کرد.

موسوی تعداد ماموریتهای انجام شده توسط اورژانس را در ایام نوروز 8 هزار و 592 مورد اعلام کرد و گفت: 6 هزار و  254 مورد آن غیر تصادفی و 2 هزار و 338 مورد آن تصادفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تشدید نظارت بر داروخانه ها در تغطیلات عید اظهار داشت: خوشبختانه طی این مدت مشکلی در خصوص تامین و توزیع دارو نداشتیم و 100 داروخانه کشیک روزانه در کنار 37 داروخانه شبانه روزی خدمات ارائه کردند.

موسوی با اشاره به 330 هزار ویزیت سرپایی انجام شده در سالجاری، بیان کرد: امسال در برخی مرکز درمانی پزشکان متخصص آنکال بیمارستان ها، در درمانگاه های تخصصی ویزیت انجام دادند.

این مسئول ارزش خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در ایام نوروز 85 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 46 میلیارد تومان آن مربوط به خدمات بستری بوده است.

وی در پایان با اشاره به شعار هفته سلامت (پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا ) گفت: در این هفته ضمن برگزاری نمایشگاه ها، پیاده روی های دانشجویی و خانوادگی، مسابقه نقاشی دانش آموزی و تئاتر خیابانی، ویزیت رایگان دندانپزشکی، 14 پروژه بهداشتی و درمانی را به ارزش 8 میلیارد تومان افتتاح می کنیم.

انتهای پیام/1000

اخبار مازندران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها