دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
معاون رئیس جمهور در بازدید از سد مخزنی هراز:
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سد مخزنی هراز برای تکمیل نیاز به 1700 میلیارد تومان اعتبار تکمیلی دارد، گفت: 9 کیلومتر از محور تهران – آمل با ساختن سد هراز زیر آب می رود لذا ساخت جاده جایگزین به‌طول 11 کیلومتر برای این منظور در دست اقدام است.
سد هراز نیازمند 1700 میلیارد تومان بودجه تکمیلی/ زیر آب رفتن 9 کیلومتر از محور تهران – آمل با ساختن سد هراز/ در حال ساخت بودن جاده جایگزین به‌طول 11 کیلومتر

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدباقر نوبخت عصر امروز در بازدید از روند احداث سد مخزنی هراز اظهار داشت: این سد بزرگ مخزنی می تواند 14 درصد از آب شرب و کشاورزی استان مازندران را تامین کند و برای اینکه سد کامل شود با اقداماتی که در کنار آن به عنوان یک مجموعه تعریف می شود بالغ بر 1700 میلیارد تومان نیازمند است.

وی افزود: البته این سد غیر از آنچه که به عنوان یک مخزن عمل میکند به دلیل اینکه حدود 9 کیلومتر از جاده ای که مسیر تهران به آمل را مرتبط می کند زیر آب می برد لذا دوستان به دنبال یک جاده جایگزین 11 کیلومتری را نیز آماده می کنند با تونل 1600 متر را در دست اقدام دارند که به زودی به اتمام میرسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: می توانیم هم از منابع ریالی خزانه و هم از فاینانس که قبلا مجوز آن را از شورای اقتصاد گرفتیم؛ سازمان برنامه بودجه بعنوان دبیرخانه شورای اقتصاد با نظر مثبت آن را یک بار در شورای افتصاد مطرح کرد، مجوز داریم با توجه به اتمام مهلت بار دیگر مجوز می گیریم و از همه منابع برای تسهیل و تسریع این کار استفاده می کنیم.

نوبخت با بیان اینکه الان دو اولویت مهم برای دولت مطرح است، تصریح کرد: یکی از آنها برای اتمام راههای مواصلاتی و بزرگراه‌ها است که در شمال کشور اکنون 4 برزگراه داریم؛ فیرزکوه که در حال اتمام است، هراز که از 101 کیلومتر حدود 64 کیلومتر آن آمده است و 37 کیلومتر دیگر در حال انجام است که اغلب تونل به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار این اقدام، موضوع آب نیز برای ما به جهت کاهش نزولات جوی مهم است، با عنایت به اینکه برای استانهایی که از نظر نرمال هم وضعیت بارش آنها خوب است، اگر نتوانیم سدهای آنها را آماده کنیم برای کشاورزی و شرب دچار دشواری خواهیم شد، به همین دلیل در مازندران همکاران ما به درستی عمل کردند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در استانهای دیگر نیز کارگروه ویژه آب تشکیل شده است، گفت: این کارگروه سه جانبه را با شرکت وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تشکیل دادیم.

نوبخت تصریح کرد: در سالجاری بالغ بر 126 هزار میلیارد تومان برای عمده طرحهای عمرانی گذاشتیم، هم آب و هم مسائل دیگر است تمام تلاش ما این است که از این منابع با همکاری بخش خصوصی و حتی اگر سرمایه گذاری خارجی که به صورت فاینانس شد، برخورردار شویم.

وی ادامه داد: فاینانسورهایی اعلام آمادگی کردند ازجمله چین که 450 میلیون دلار یا یورو - که بیشتر به سمت یورو فعالیت می کنیم- و می‌شود این میزان را کاهش بدهیم؛ می توانیم در زمان کوتاهتری به انجام برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه استانها تبدیل به کارگاه بزرگ شده اند در بهترین وضعیت نسبت به آغاز یازدهم قیمت نفت به نصف تقلیل پیدا کرده؛ حالا باید از منابع تکمیلی بخش خارجی و خصوصی برخوردار شویم که همه اینها در دستور کار دولت است و برنامه بودجه آنها را دنبال می کند و امیدواریم در آینده نزدیک که بازدید مستمری از این پروژه بازدید م یکنیم بتوانیم این 35 درصد پیشرفت را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/ 1354
اخبار مازندران
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار