دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
رئیس شبکه بهداشت نکا در جمع نمازگزاران اعلام کرد
رئیس شبکه بهداشت نکا گفت: طی 2 سال گذشته پروژه‌هایی به ارزش 14 میلیارد تومان در حوزه سلامت این شهرستان ساخته شده است.
ساخت پروژه‌های بهداشتی و درمانی به ارزش 14 میلیارد تومان طی 2 سال گذشته در نکا

به گزارش آوای خزر از نکا، علیرضا خانجانی
ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان نکا در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه هفته اول اردیبهشت‌ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی در حوزه سلامت تغییر روند و سیر بیماری از بیماریهای عفونی و واگیر به سوی بیماریهای غیرواگیر است؛ زمانی بیماریهایی مثل وبا و سرخجه را داشتیم که اکنون با توجه به کارهای متعددی که در 14 دهه اخیر در ایران انجام شد خیلی از آنها یا کم و ریشه کن و یا کنترل شدند.

وی افزود: دیابت، فشار خون، سکته‌های مغزی و قلبی، سرطانها و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی علت 70 درصد مرگ و میر در کشور هستند که پیش بینی می شود با ادامه روند فعلی، این رقم در 10 سال آینده بیشتر شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: یکی از کارهایی که میتوانیم کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر را داشته باشیم توجه به تحرک بدنی است؛ استفاده از دوچرخه، روزهای بدون خودرو و افزایش ورزشهای همگانی از اقداماتی است که به کاهش بیماریهایی غیرواگیر کمک می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: به موقع و بجا غذا خوردن، کمتر غذا خوردن، استفاده از سبزیجات و میوه جات، استفاده کمتر از غذاهای چرب، استفاده از محصولات ارگانیک و توجه به نحوه پخت و پز نیز از دیگر عواملی است که بیماریهای غیرواگیر را کاهش می‌دهد.

خانجانی با اشاره به مسائلی که در اسلام به عنوان مستحبات و محرمات و کروهات برای سلامت انسانها عنوان شده است، خاطرنشان کرد: اکنون مراکز تحقیقاتی روی مستحبات و مکروهات و واجبات و محرمات ما بررسی انجام می‌دهند تا در کشور خود اجرا کنند و ما نیز انشاالله بتوانیم این موارد را رعایت کنیم.

وی دیگر مشکل حوزه سلامت در نکا را کمبود فضای فیزیکی عنوان و اظهار داشت: 7 هزار متر فضای فیزیکی به مبلغ حدود 14 میلیارد تومان را در نکا یا ساختیم یا در دست اجرا داریم که از جمله مهمترین آنها کلینیک طوبی با 2.5 میلیارد تومان، ساختمان اداری و کلینیک تالاسمی با حدود 2 میلیارد تومان، مرکز جامع سلامت کمیشان با یک میلیارد تومان، مرکز جامع سلامت چلمردی نیز با یک میلیارد تومان در کنار آن نیز 5 خانه بهداشت طی دو سال گذشته در روستاهای دوردست نکا ساخته شده است.

رئیس شبکه بهداشت نکا ادامه داد: مراکز در حال ساخت نیز سه مورد است که شامل مرکز جامع سلامت شماره 3 شهری، مرکز سلامت شماره 2 و مرکز جامع سلامت روستایی روستاهای اطرب و درویش‌خلک است که هر کدام از 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی در پایان گفت: فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) نکا نیز در دست ساخت است، نیازمند توسعه فضای بیمارستانی مانند اورژانس و اتاق‌های عمل و افزایش بخشها مانند icu هستیم تا خدمت رسانی بهتری به مردم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 1001

اخبار مازندران

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار