دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
آیت‌الله طبرسی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش:
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیام اینکه مشکلات جامعه مثل اختلاس و فساد به خاطر این است که نقص فرهنگی و دینی داریم، گفت: اگر کودک درست تربیت شود، امکان ندارد به یک خودکار دست‌درازی کند چه برسد به اینکه مرتکب اختلاس میلیاردی شود.
مشکلات جامعه به‌دلیل نقص فرهنگی و دینی است/ آموزش و پرورش فقط محل تعلیم و تربیت است

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت‌الله طبرسی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و هیأت همراه با ایشان، ضمن آرزوی موفقیت برای آقای نیکزاد و همکارانشان اظهار امیدواری کرد که آنها بتوانند در تربیت نسلها و فرزندان انقلابی جامعه موفق باشند.

وی با بیان اینکه ما هیچ انتظاری از آموزش و پرورش به جز تعلیم و تربیت نداریم و شما فرهنگیان در حقیقت همکار انبیا هستید، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم چارت تشکیلاتی برای آموزش و پرورش ترسیم کنیم شما در چارت انبیا هستید، ذهن کودک حکم کاغذ سفید را دارد اگر دست بچه ای باشد روی آن خط خطی می کند اما اگر دست یک دانشمند باشد روی آن یک جمله زیبا و معنی دار می نویسد؛ این زمین خالی دست شما مهندسان فرهنگی قرار دارد هر جور که بخواهید می توانید روی آن بسازید.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مهندسین رشته های دیگر با اشیاء سر و کار دارند اما شما با انسان و جامعه سر و کار دارید و مسئولیت شما بسیار سنگین است چون می خواهید فکر و انسان بسازید؛ انسانی شایسته که بتواند در آینده جامعه تاثیرگذار باشد.

***

آیت الله طبرسی بیان کرد: کار شما سیاسی و پست و مقامی نیست بلکه یک کار فرهنگی و تربیتی است شما باید انسانهای مسئول تربیت کنید، انقلاب مدیون زحمات شما است، ما شهدای زیادی از فرهنگیان و دانش آموزان داریم و شما میراث‌دار این شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هستید.

***

وی با اشاره به شعار سال و با بیان اینکه پدر و مادرها نباید خرید نوشت‌افزار خارجی برای فرزندانشان را افتخار بدانند، اظهار داشت: مگر گاندی در هندوستان چه کرد؟ فقط با استفاده از تولیدات کشور خودشان استعمار انگلیس را به زانو درآورد، امام راحل فقط برای برپایی نماز و روزه نیامد بلکه آمد که سر سفره خودمان باشیم.

***

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه پدر و مادری که فرزندان خود را به شما می سپارند انتظار دارند که خوب آنها را تربیت کنید، افزود: من شنیدم که در ژاپن در کلاس اول تا سوم فقط تعلیمات اجتماعی آموزش می دهند که ما با این قضیه بیگانه‌ایم و باید برای آن فکری بکنیم.

وی با طرح این سؤال که چرا خیلی از ارزشهای ما غلط است، پاسخ داد: در کودکی به ما خوب آموزش ندادند، کودکان را علاوه بر مسائل دینی مثل نماز و روزه باید با مسائل اجتماعی آشنا کنیم، آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی خودمان را نباید فراموش کنیم.

***

آیت الله طبرسی با اظهار تأسف از اینکه در مهمانی ها از یکدیگر فاصله گرفته‌ایم و همه سر در گوشی دارند، افزود: این خطرناک است، دشمن می خواهد عاطفه را از ما بگیرد، فضای مجازی برای این است که دشمن ما را از فرهنگ اصلی دور و به خود وابسته کنند، می خواهند به ما ضربه وارد کنند و تا حدودی هم موفق شدند این همه اعتیاد و طلاق نتیجه همین است.

وی با بیان اینکه اصل درس خواندن باید در جامعه ترویج شود، گفت: الحمدالله دانشمندان خوبی در همه رشته ها داریم، اینها نتیجه تلاش مدارس و معلمان دلسوز است.

***

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه من به شخصه با جناح‌بازی و باندبازی در همه جا خصوصاً در آموزش و پرورش مخالفم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اگر بخواهد جامعه را به سمت دودستگی ببرد خطرناک است، ما باید تفکر ناب اسلامی مورد نظر امام و رهبری را در آموزش و پرورش پیاده کنیم، اینطور نباشد که خروجی آموزش و پرورش بشود چپ و راست و خدای ناکرده ضد ولایت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش فقط محل تعلیم و تربیت است، سیاست هم اگر باشد سیاست اسلامی مورد نظر امام است یعنی طوری تربیت کنیم که شخص سیاست را بفهمد، بیدار باشد و در مواقع حساس درست تصمیم بگیرد.

***

طبرسی گفت: در مسئله نفوذ، دشمن اول سراغ آموزش و پرورش و دانش آموزان می رود آنها روی جوان ها کار می کنند و اینها مسئولیت شما است؛ اگر عامدانه خطا کنید در روز قیامت باید پاسخگو باشید چرا که هرکس گناهی کند و توبه کند توبه‌اش پذیرفته می شود بجز معلمین و روحانیون چون تأثیرشان بر بخش بزرگی از جامعه است.

***

امام جمعه ساری با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها اداره ای است که 80 میلیون جمعیت کشور باواسطه یا بدون واسطه با آن سر و کار دارد، اظهار داشت: مشکلات جامعه مثل اختلاس و فساد به خاطر این است که نقص فرهنگی و دینی داریم، اگر کودک درست تربیت شود، امکان ندارد به یک خودکار دست‌درازی کند چه برسد به اینکه مرتکب اختلاس میلیاردی شود.

***

وی افزود: شما فرهنگیان مسئول آینده کشور هستید چون این دانش‌آموزانی که تربیت می کنید در آینده رئیس جمهور، نماینده مجلس، استاندار، وزیر و وکیل می شوند، باید سالم و صحیح آموزش ببینند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه باید طوری برنامه ریزی کنیم تا خانواده، مدرسه و جامعه الگوی واحد تربیتی را بپذیرند، گفت: من از هیچ کمکی به مجموعه آموزش و پرورش کوتاهی نمی کنم چون این مجموعه، کارخانه انسان‌سازی است.

انتهای پیام/ 1000

تصاویر دیدار:


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار