دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
در گفتگو با محمد دامادی در آستانه نخستین دوره مسابقات ورزش کارگری مازندران عنوان شد
رئیس هیأت ورزش کارگری مازندران و نماینده مردم ساری و میاندرود ر مجلس شورای اسلامی، گفت: نخستین دوره مسابقات ورزش کارگری مازندران با شعار «هر کارگاه یک تیم ورزشی» نقطه‌ی آغازی برای شروع قهرمانی و مرزگشایی‌های ورزشکاران کارگری استان در مسابقات آسیایی و بین‌المللی خواهد بود.
«هر کارگاه، یک تیم ورزشی»

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد دامادی رییس هیئت ورزش کارگری استان مازندران بمناسبت هفته کارگر و برگزاری همایش استانی ورزش کارگری در ساری به چند سوال در این زمینه پاسخ داد:

* ضرورت و جایگاه توجه به ورزش کارگری در استان و کشور چیست؟

ایجاد فضای رقابتی سالم ورزشی در سطح جامعه کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی استان سبب بهبود سلامت روحی و جسمی کارگران و ایجاد تعامل سازنده بین کارفرمایان و کارگران می شود که در نهایت ارتقای جایگاه واقعی آنان را در پی دارد و با توجه به وجود پتانسیل و استعدادهای فراوان در جامعه کارگری، توسعه و ترویج ورزش در بین این قشر و خانواده های آنها بسیار حائز اهمیت است.

* چالشها و محدودیتهای حال حاضر فعالیت هیات‌های ورزش کارگری چه مسائلی است؟

نیاز به وجود زیرساختهای ورزشی اختصاصی در استان و توجه به جذب اسپانسر یکی از موارد مهمی است که می بایست در حال حاضر به آن توجه شود و با توجه به اینکه منابع لازم برای توسعه ورزش کارگری محدود است لذا توجه رسانه ها در انتشار و پرداختن به موضوعات برنامه های ورزشی این قشر به جذب مخاطب و توسعه فعالیت های ورزشی کارگری در استان کمک می کند، همچنین تعامل دو دستگاه متولی ورزش کارگری یعنی ورزش و جوانان و کار و رفاه و تامین اجتماعی می تواند سبب پیشرفت و توسعه ورزش کارگری استان می‌شود که لازم است به این موضوع توجه شود.

* موفقیتها و عناوین کسب‌شده انجمن ورزشی کارگری استان را بیان کنید.

هیات ورزشی کارگری از هیات های ورزشی موفق استان مازندران است و ورزشکاران مازندرانی با شرکت در مسابقات مختلف سالهای قبل، با کسب قهرمانی برون‌مرزی ایتالیا و لتونی برای کشور افتخار‌آفرینی کردند، لذا نیاز به تقویت و حمایت بیشتر مسئولان است. همچنین ورزش کارگری استان مازندران در سال گذشته با کسب ۲۴ مدال توانست موفقیت چشمگیری داشته باشد.

این هیات در حال حاضر با فعالیت بیش از ۴۰ انجمن ورزشی در رشته های مختلف و کسب مدال آسیایی و جهانی عملکرد مناسبی داشته است.

* همایش کارگری با چه هدفی در استان مازندران برگزار می‌شود؟

ایجاد همدلی و تعامل و تلاش در خانواده ورزش کارگری استان به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کمک میکند، لذا برگزاری همایش در ۶ اردیبهشت در پلاژ وزارت کشور در ساری با شعار هر کارگاه یک تیم ورزشی نقطه آغازی برای شروع قهرمانی و مرزگشایی‌های ورزشکاران کارگری استان در مسابقات آسیایی و بین‌المللی خواهد بود همچنین در این مراسم جواد رمضی سرپرست جدید فدراسیون ورزشهای کارگری حضور خواهد داشت و هدف اصلی این همایش ترویج ورزش کارگری و کمک به پیشرفت و توسعه ورزش استان است.

* صحبت پایانی؟

با توجه به جايگاهی که ورزش مازندران در كشور دارد كه نشان از علاقه مردم اين خطه به قهرمان‌پروري در امر ورزش است لذا یکی از اهداف اصلی خانواده ورزش کارگری در استان ایجاد نگاهی مبتنی بر افزایش و گسترش انگیزه ورزشی براي ورزشکاران زحمتكش كارگر در اين خطه قهرمان‌پرور است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار