دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ورزش کارگری نیازمند حمایت است، گفت: در حوزه ورزش کارگری منابعی پیش‌بینی نشده است و این درحالی است که حداقل در مازندران استعدادهای و ظرفیت ورزشی خوبی وجود دارد.
ورزش کارگری باید حمایت شود/ استعدادهای ورزشی خوبی در ورزش کارگری مازندران داریم

به گزارش آوای خزر از ساری، کامران اصغری پنج‌شنبه شب در نخستین همایش هیأت ورزش کارگری مازندران که در پلاژ وزارت کشور برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز کارگر، اظهار داشت: همایشی که برای روزهای 6 و 7 اردیبهشت در نظر گرفته شد، در واقع تعمدی بوده است تا هم در هفته کارگر باشد و هم این نکته را یادآور شویم که اگر قرار است به این قشر زحمتکش ارج بنهیم باید این همایشات استمرار داشته باشد و با افتخار در ورزش کارگری کار کنیم.

وی با بیان اینکه باید شعار «هر کارگاه یک تیم ورزشی» را در عمل جا بیندازیم، اما به‌نظر می‌رسد که شایسته ورزش کارگری ما این نیست که امروز به اینصورت عمل می‌کنیم و با فقر قانونی و منابع مالی مواجه شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: جامعه کارگری نیاز به تحرک و پویایی دارد و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

اصغری بیان کرد: در حوزه ورزش کارگری منابعی پیش‌بینی نشده است و این درحالی است که حداقل در مازندران استعدادهای و ظرفیت ورزشی خوبی وجود دارد، همایشی که امروز می‌بینیم در واقع حاصل یک همت جمعی و خودجوش مردمی است.

وی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی ورزش کارگری در استان است اما هیچ منابعی برای این منظور دیده نشده است؛ در تمام طول سال 96 با اینهمه مجموعه ورزشی و اعزام‌ها برای مسابقات داخلی و خارجی تنها 12 میلیون تومان اعتبار داشتیم در حالیکه بیش از 100 میلیون تومان هزینه کردیم و برای اعزام تیمها و مسابقات ورزشی از واحدهای تولیدی، از کارفرمایان و اسپانسرها مبالغی را دریافت کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال 97 برنامه‌ریزی کردیم که از محل ماده 154 قانون کار که کارفرمایان را مکلف کرده است به ازای هر کارگر یک مبلغی را پرداخت کنند و همچنین از محل تبصره 2 ماده 38 قانون امور مالیاتی نیز پیمانکاران مجاب می‌شوند که از محل تخفیفات مالیاتی مبلغی را به ورزش کارکنان خود اختصاص دهند.

وی در پایان گفت: ورزش کارگری نیازمند حمایت است و همانطور که در صحبت‌های دبیر فدراسیون ورزش کارگری و سخنان آقای دامادی رئیس هیأت ورزش کارگری مازندران داشتیم؛ باید از مواد قانونی موجود و اعتبارات پیش‌بینی شده و پیش‎بینی نشده استفاده کنیم تا ورزش کارگری موجودیت خود را حفظ کند و برای سالهای آینده نیز چنین جمع صمیمی را با کیفیت و کمیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار