دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با بیان اینکه اراضي كشاورزي ما به قدر كفايت با مصرف سموم آلوده شده است، افزود: از سازمان زمين شناسي خواستيم تحقيقات زمين شناسي پزشكي را گسترش دهد تا با تحقيقات پژوهشگران، تزريق سموم را متوقف كنيم.
اراضی کشاورزی به‌قدر کفایت با سموم آلوده شده است/ توقف تزریق سموم به اراضی کشاورزی با تحقیقات زمین‌شناسی پزشکی

به گزارش آوای خزر از ساری،  محمد اسلامي ظهر امروز در نخستين همايش ملي راهبردي مديريت منابع آب و چالشهاي زيست محيطي که با حضور سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري برگزار شد اظهار داشت: محيط زيست از چالشهاي بزرگ بشريت است و در دهه هاي گذشته، تخريب محيط زيست بصورت فزاينده اي صورت گرفته است.

وی با اشاره به اينكه آب، خاك و هواي ما آلوده شده است و عرصه را براي خود تنگ كرده ايم، افزود: با این کار، از ميراثي كه متعلق به آيندگان است بيش از اندازه مصرف کرده‌ایم، بايد به خود بياييم و در نگاهمان بازنگري كنيم و از رفتارها و سياستهاي گذشته خود در اين حوزه ها بصورت فردي، جمعي، خانوادگي، ملي، منطقه اي و بين المللي اجتناب و در رفتار و عملكردمان، شيوه‌هاي نوين را جايگزين شيوه‌هاي گذشته كنيم.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه از آبهاي تحت الارضي بيشتر از حد مجاز برداشت كرديم، افزود: بايد با تجميع همه پژوهشهايي كه در بخشها و دستگاههاي مختلف انجام شده، راهبردهاي مطرح در مديريت منابع آب و چالشهاي زيست‌محيطي به برنامه اقدام تبديل شود و خروجي آنها در صحنه و ميدان قابل مشاهده باشد.

اسلامی با بيان اينكه امنيت و سلامت غذايي ما بخاطر آلودگي آب و خاك، بيش از اين نبايد به مخاطره بيفتد، گفت: آنچه امروز در پژوهشها به آن نياز داريم اين است كه تحقيقات و پژوهشهاي ما برگرفته از مسائل و دغدغه‌ها باشد و به حل مسئله منجر شود.

استاندار مازندران با اشاره به اينكه دستگاههاي مسئول بايد برنامه اقدامشان را با اقتباس از نتايج پژوهشهاي دانشگاه انجام دهند، تصريح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتي استان در سال 97، محورهاي آب، كشاورزي و سرمايه گذاري در مباحث زيست محيطي مورد توجه قرار گرفته است و پروژه هايي تعريف شده، توان‌افزايي زندگي را در مقابل توان‌فرسايي محيط زيست فعال كند.

وي با بیان اینکه اراضي كشاورزي ما به قدر كفايت با مصرف سموم آلوده شده است، افزود: از سازمان زمين شناسي خواستيم تحقيقات زمين شناسي پزشكي را گسترش دهد تا با تحقيقات پژوهشگران، تزريق سموم را متوقف كنيم.

نماینده عالی دولت در مازندران تلاقي تحقيقات و همگرايي دستگاهها را براي نجات محيط زيست، نجات بشريت و امنيت غذايي حياتي توصيف و خاطرنشان کرد: ما در استان، پژوهش و برنامه ريزي را در راستاي خاتمه دادن به اين وضعيت و اصلاح امور در اولويت قرار داديم و از تلاشگران اين عرصه پشتيباني مي كنيم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار