دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
شهردار ساری در افتتاحیه پارک ولایت اعلام کرد
شهردار ساری گفت: طرح خروج پادگان ساری از مرکز شهر مورد موافقت فرمانده کل قوا قرا گرفت و این مکان تبدیل به پارک شد، اکنون بوستان ولایت عطیه الهی و هدیه ای از طرف رهبری به مردم ساری است.

بوستان ولایت هدیه رهبری به مردم ساری/ گفتمان و مذاکره جایگزین قوم و قبیله‌گری‌ها

به گزارش آوای خزر از ساری، مراسم افتتاح بوستان ولایت ساری چهارشنبه شب با شرکت چند هزار نفری اهالی شهر ساری و با حضور افتخاری محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

شهردار ساری در این جمع باشکوه با تبریک میلاد مهدی موعود(عج)، روز جهانی کارگر و گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: فرهنگ زیربنای همه امور است که میتواند ما را به رشد و تکامل برساند و یادمان باشد که این سرزمین از غنای عظیم فرهنگی برخوردار است و نقش بزرگان علم و ادب و شجاعت در آن خودنمایی می‌کند که باید این میراث گرانبها را به نسل بعدی منتقل کنیم.

مهدی عبوری از تلاشهای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری گفت که سعی دارند تا با اقدامات خود نگذارند قطار سنگین کار و تلاش در جا بزند یا ضعیف حرکت کند.

وی این سوالات را مطرح کرد که آیا شهر ساری نسبت به گذشته در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمرانی تغییر کرده است؟ آیا ما میتوانیم بهتر از این باشیم؟ و علیرغم همه تخریبها و شایعه‎سازیها آیا اهالی شهر از عملکردمان راضی هستند؟

شهردار مرکز مازندران به مردم شهر خود گفت که به یاد دارم و دارید که در زمان آغاز به کارم فرهنگ را همسنگ عمران نامیدم و از اعتقادم به انجام امور فرهنگی به عنوان کلیدی ترین راه اعتدال این سرزمین کهن سخن گفتم و لحظه ای از آن تردید نکردم و باوجود همه فشارها بر عهدی که با شما مردم بستم، ماندم.

عبوری با اشاره به سیر تاریخی که در مسیر بوستان ولایت پیش آمد، بیان کرد: این مکان پیش از این در اختیار ارتش و بعنوان پادگان بود که پس از پیگیریهای انجام شده، طرح خروج پادگان مورد موافقت فرمانده کل قوا قرا گرفت و این مکان تبدیل به پارک شد، اکنون بوستان ولایت عطیه الهی و هدیه ای از طرف رهبری به مردم ساری است.

بوستان ولایت هدیه رهبری به مردم ساری/ گفتمان و مذاکره جایگزین قوم و قبیله‌گری‌ها

وی با اشاره به این مجموعه تاریخی که تقریبا همه خدمات فرهنگی و اجتماعی را دارد، تصریح کرد: از آمفی تئاتر روباز 4 هزار نفره تا ساختمان شورای اسلامی، از معاونت فرهنگی و اجتماعی تا خانه تخصصی موسیقی، خانه تئاتر، خانه کودک، نگارخانه، خانه علوم و نجوم، کتابخانه عمومی دیجیتال، سرای جهاندیدگان ویژه مادربزرگها و پدربزرگها، مسجد علی بن موسی‌الرضا(ع)، سینمای تجربه و موزه های زیبا با طراحی زیبای فضای سبز در بوستان ولایت، پیشکش مردم ساری است.

شهردار ساری با اشاره به نقش دختران و مادران در عرصه‌های فرهنگی و هنری که همپای مردان و پسران می‌درخشند؛ افتتاح بوستان بانوان را نوید داد و خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: آقای نوبخت! شما افتخار خطه شمال کشور هستید، پروژه های بزرگ دیگر شهری با اولویت اشتغالزایی در این شهر وجود دارد؛ از پروژه گردشگری ملل 2 در حاشیه رودخانه تجن و سکوتپه، تا کنارگذر داراب و زیرگذر شهید علمدار در میدان هلال احمر که از امروز کار آن آغاز شده است و اگر این پروژه‌ها حمایت شوند به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

عبوری از همراهان خود در شورای اسلامی و شهرداری ساری تقدیر و بر این نکته تأکید کرد که ساری از رشدی توام با نبوغ و بلوغ فکری برخوردار و مسیر پیشرفت هموارتر از گذشته شده است.

وی در پایان گفت: گفتمان و مذاکره می تواند جایگزین قوم و قبیله‌گری‌ها در حل و فصل مشکلات باشد و مطمئن باشید برای پیشرفت و آبادانی شهر ساری، عملگرایی در کنار مردم این شهر یا راهی می‌یابد یا راهی می‌سازد.

انتهای پیام/ 1354/ آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار