دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران اعلام کرد
رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران از سازماندهی 700 گروه محرومیت‌زدایی در استان خبر داد و گفت: در کنار این گروه‌ها، 3 هزار کارگاه شغلی را نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم و از آنها پشتیبانی شغلی و مالی به‌عمل می‌آید.
به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار غلامرضا شریعتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: فعالیتهای جهاد سازندگی در بخش مهمی به محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با حمایت از اشتغال خرد و پرداخت تسهیلات اختصاص دارد.

وی افزود: محور دیگری از فعالیتهای بسیج سازندگی بکارگیری سازمان یافته نیروهای مردمی در جهت محرومیت زدایی است که این سنت و رسم حسنه در جهاد سازندگی روز به روز عمق بیشتری پیدا می کند و از این طریق 700 گروه سازندگی در بخشهای، فرهنگی، بهداشتی و عمرانی و زیرساختی فعالیت می کنند.

رئیس بسیج سازندگی مازندران بیان کرد: 53 واحد مسکن در مناطق محروم و زلزله زده سر پل ذهاب کرمانشاه در در حال ساخت است که 35 واحد به مرحله نهایی رسیده و سعی داریم که بقیه آنها تا پایان خردادماه تکمیل شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیج سازندگی یک نیروی امدادی و حلقه واسط بین مردم و حاکمیت است، افزود: پروژه های مهمی چون ورزشگاه نوشهر را داریم که با اعتبار 15 میلیارد تومان در حال ساخت است و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انشاالله با تامین منابع در شهریورماه به اتمام می رسد، ورزشگاه دیگری را در جویبار داریم که به پیشرفت فیزیکی 15 درصد رسیده و حدود 30 میلیارد تومان هزینه آن است.

شریعتی با اشاره به اینکه بیمارستان بندپی بابل و عملیات ساخت 100 کیلومتر از جاده های صعب العبور و محروم استان در حال انجام است، افزود: در مجموع 500 پروژه کوچک و بزرگ در حوزه زیرساختی استان از سوی بسیج سازندگی در حال احداث است.

وی ادامه داد: حدود 3 هزار کارگاه شغلی را عمدتا در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی در شهرستانها هدف گذاری و به شهرستانها اعلام کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران بیان کرد: در حوزه بکارگیری گروههای جهادی نقاط هدف داریم که در اولویت اول مناطق کم برخوردار هستند؛ به عنوان نمونه ساماندهی 60 منطقه آسیب پذیر و کمتر برخوردار در حاشیه شهرها را در دستور کار داریم.

این مسئول اظهار داشت: فعالیتهای جهادی در دهستانهای شهدای بهشهر، پشتکوه ساری و سه هزار تنکابن نیز در حال انجام است و در سالجاری 20 میلیارد تومان جهت محرومیت زدایی اختصاص یافته است.

شریعتی گفت: 7 میلیارد و 620 میلیون تومان از سوی خیران استان جهت تامین مسکن محرومان در دو سال گذشته هزینه شده است و حداقل 400 خانواده محروم از نعمت مسکن بهره مند شدند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار