دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
از سوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اعلام شد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در سفر به مازندران و در جمع کارآفرینان روستایی این استان، لوازم و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام اشتغال روستایی را اعلام کرد.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر سید ابوالفضلرضوی روز دوشنبه در سفر به مازندران و در جمع کارآفرینان روستایی مازندران با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلسه‌ای در استان و مدیریت خوب این نشست، اظهار داشت: مطالبه‌گری از وظایف مردم و پاسخگویی از مطالبات مسئولان است.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان بخشهای مختلف فعال در روستاهای استان گفت: برای دریافت وام اشتغال روستایی باید لوازمی را ارائه بدهید و اگر بانک عامل غیر از این موارد، درخواست دیگری داشت؛ مراتب را به استانداری اطلاع بدهید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محرومرییس جمهور افزود: لوازم مورد نیاز برای دریافت وام از بانکهای عامل، عبارتند از 1- سند ملک یا خانه روستایی(اگر گفتند سند شهری بدهید؛ موضوع را به استانداری گزارش بدهید)، 2- سفته، 3- اسناد محل اجرای پروژه یا ارائه ضمانتنامه‌هایی از صندوق‌های تعاونی محل کار، 4- به همراه داشتن نتیجه گزارش کارشناسان استانداری و 5- تأمین20 درصد از مجموع مبلغ درخواستی که برای ایجاد شغل مورد نیاز است.

رضوی بیان کرد: ایجاد اشتغال بسته به نوع آن مشمول اعتبارات می‌شود و وام‌گیرنده یکسال بعنوان دوره مشارکت و یک سال دوره تنفس(جمعاً دو سال) فرصت دارد که خود را بازیابی کند و بتواند از عهده بازپرداخت برآید.

وی در پایان از کارآفرینان روستایی خواست تا نگران مبلغ وام و اعتبارات نباشند، ضمن اینکه معدل سرمایه اشتغال یک نفر در روستا حدود 50 میلیون تومان است که البته این رقم برای شرکت‌های بزرگ و دارای برند، بیشتر است.

*** آمار رسیدگی به پرونده‌های مراجعان در مازندران بی‌سابقه است

استاندار مازندران نیز از کارآفرینان خواست که اگر فعالیت دانش‌بنیان انجام می‌دهند؛ نام خود را در لیست شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت کنند و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

محمد اسلامی اظهار داشت: براساس سامانه کارا، 4 هزار و 239 متقاضی در بخش کشاورزی ثبت نام شدند که به کار 4 هزار و 31 نفر آنها رسیدگی شده است، در بخش صنعت نیز از 1200 متقاضی تنها 79 نفر آنها باقی مانده‌اند که این آمار رسیدگی به پرونده‌ها در تاریخ مازندران و کشور بی‌سابقه است.

به گزارش آوای خزر، در این نشست تعدادی از کارآفرینان روستایی در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 1354


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار