دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
با حضور رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور
خیران مدرسه‌ساز استان مازندران با حضور رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور و هیأت همراه و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.
خیران مدرسه‌ساز مازندران تجلیل شدند

به گزارش آوای خزر از ساری، بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز مازندران امروز در اردوگاه بادله ساری برگزار شد و این مراسم با قدردانی از زحمات خیران و مدیران نمونه مدارس به کار خود پایان داد.

خیران مدرسه‌ساز مازندران تجلیل شدند

در این مراسم رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور با گرامیداشت یاد و خاطره خیرانی که رخت از این دنیا بربستند، اظهار داشت: البته خوشحالیم که در زمان زنده بودن خیرانی چون داراب از آنها قدردانی شده است و خوشا به حال آنهایی که در زمان حیات خود کار خیر انجام داده‌اند.

وی افزود: انجام کار خیر یعنی ذخیره‌ای برای خود تا از الطاف خداوندی بهره‌مند شویم، ممکن است افرادی باشند که بخواهند کار خیر انجام بدهند اما نمی‌توانند، باید توکل و توسل کرد، ابتدای کار سخت است اما ادامه آن آسان و لذت‌بخش است.

***

خیران مدرسه‌ساز مازندران تجلیل شدند

نایب رئیس مجمع خیران مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه این راهِ خیر و نیک(مدرسه‌سازی) راه عشق است، اظهار داشت: تعالی ایران اسلامی تنها با اعتلای آموزش و پرورش میسر خواهد بو، باید با همدلی سعی کنیم تا مشکلات برطرف شوند.

فرهاد شاهسوارانی بیان کرد: امروز خیران تنها به فکر سخت افزار و ساخت مدرسه نیستند، تمام فکر آنها تعالی فرزندان این سرزمین است و این مهیا نخواهد شد مگر اینکه ابزار آن فراهم باشد که یکی از آنها تأمین معیشت و شأن معلمان است.

***

خیران مدرسه‌ساز مازندران تجلیل شدند

رئیس ستاد پشتیبانی بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور و مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم اظهار داشت: فکر نمی‌کردیم مجمع خیران مدرسه‌ساز روزی به این جایگاه برسد و امروز شاهد چنین جمع صمیمی در کشور باشیم.

خدیجه نیزاری گفت: همه باید کمک کنیم به شکفته شدن استعدادهای کودکان که سرشار از صفات الهی است، اگر این استعدادها ابزار تجلی نداشته باشد از بین می رود و هدف عالم آفرینش تحقق پیدا نمی کند.

وی افزود: اگر خداوند انسان را جانشین خود انتخاب کرده حتما در درون او استعداد و ارزشی به ودیعه نهاده است، کار خیر یک ابزاری است تا معادن درونی انسانها کشف و استخراج شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیران حاضر در جلسه گفت: مدرسه‌سازی انسان‌سازی است و این همان باقیات و صالحات است که در کتاب آسمانی نیز به آن اشاره شده است.

نیزاری در پایان سه درخواست داشت؛ یکی از آنها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که اگر تمام نشود به مرور زمان مستهلک می شود، دومین درخواست نیز استفاده از جوانان و مشارکت آنها در کارهای خیر است و سوم اینکه فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور گسترش ابد زیرا اخلاق جامعه ما را می‌سازد.

به گزارش آوای خزر، مراسم امروز با اجرای موسیقی محلی، سرود، کلیپ و نمایش طنز همراه بود، تعدادی از خیران نیز با حضور در جایگاه از خاطرات خود گفتند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار