دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
امام جمعه نکا در گفتگو با آوای خزر
امام جمعه نکا در گفتگو با آوای خزر با بیان اینکه چهره های انقلابی و علمی و دینی باید در تاریخ ماندگار باشند، راز ماندگاری مرحوم آیت‌الله محمدی لائینی را مردمی‌بودن و اخلاص عنوان کرد.
چهره‌های علمی و دینی باید در تاریخ ماندگار باشند/ مردمی‌بودن راز جاودانگی آیت‌الله محمدی‎لائینی

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امروز در حاشیه کنگره بزرگداشت مقام مرحوم آیت‌الله لائینی که با حضور مرجع عالیقدر تشیع آیت الله نوری همدانی در مصلای امام خمینی(ره) نکا برگزار شد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا اظهار داشت: ابعاد شخصیتی انسانهای بزرگ گسترده تر است و نیاز به برگزاری به کنگره ها و همایشها است تا کسانی که آشنایی دارند در رابطه با چنین شخصیتهایی صحبت کنند و آنها را به جامعه بشناسانند.

وی افزود: عظمت علمی، تقوایی، اخلاقی، عرفانی، انقلابی، سیاسی و جهادی چنین انسانهایی و نقشی را که آنها در جامعه ایفا کردند؛ باید برای نسل جدید تبیین شود و از اینرو کنگره آیت‌الله محمدی لائینی برگزار شده است.

فرزند آیت‌الله لائینی بیان کرد: چهره های انقلابی و چهره های علمی و دینی باید در تاریخ ماندگار باشند و این همایش می تواند نقش مفیدی ایفا کند.

امام جمعه نکا درباره خصوصیات بازر شخصیتی آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: ایشان ملا ، باسواد ، دلسوز، متواضع، متقی، مردمی و بااخلاص بود، هوای نفس نداشت، و به همین خاطر است که در دلها مانده است و همه نسبت به ایشان احساس دین می کنند زیرا مردم بدون دلیل به هیچ فردی رغبت نشان نمی‌دهند و او را گرامی نمی دارند.

وی ادامه داد: برای مرحوم آیت الله لائینی موافق و مخالف مطرح نبود و هر کسی که به او مراجعه می کرد و مشکلی داشت، مشکل او را حل می‌کرد.

فرزند محمدی لائینی در پایان مهمترین درسی که از پدر گرفته است را پاکی، درس خواندن، مردمی بودن، حمایت از انقلاب و حمایت از ولایت عنوان و اظهار کرد: ایشان در رده سایر کسانی که در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته بودند یک اسوه و الگو برای جامعه است.

انتهای پیام/ 1000

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار