دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع عالیقدر جهان تشیع در سفر به مازندران گفت: مسئولان باید در همه حال عدالت را برقرار کنند یعنی به عنوان مثال بین آنهایی که در آخر استان هستند و سایر افراد استان تفاوتی نباشد.
مسئولان در همه حال عدالت را رعایت کنند

به گزارش آوای خزر از ساری آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه امروز در دومین روز از سفر به مازندران در جلسه شورای اداری این استان اظهار داشت: خداوند انسان را یک موجود مسئول و مکرم آفریده است. خداوند وسایل هدایت فراوانی را برای انسان فراهم کرده تا آنها در صراط مستقیم گام بردارند و به کمال برسند.

وی افزود: انسانها دارای سه مسئولیت هستند؛ یکی از آنها مسئولیت شخصی است و به سه بخش اخلاق، عمل و تقوا تقسیم می شود، هر انسانی وظیفه دارد در خودسازی قدم بردارد تا از خامی به پختگی برسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئولیت دوم انسانها مسئولیت اجتماعی است، به وقایع قدس اشاره و بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: "هرکس بشنود صداي مسلماني را که فرياد مي کند: مسلمانان به فريادم برسيد و او کمک نکند, ديگر مسلمان نيست." و این یکی از مصادیق مسئولیت اجتماعی افراد است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: هر کسی به اندازه قدرت و فهم و فکر و امکانات خود باید در مسیر این مسئولیت گام بردارد و نباید اینطور باشد که یکی ظالم، یکی مظلوم و یکی فقیر و یکی غنی باشند، مردم یک جامعه باید تا حدی از امکانات برخوردار باشند، لذا مسئولان باید در عدالت، فراوانی نعمت و امنیت مردم تلاش کنند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: مسئولیت شغلی سومین مسئولیت انسانها است، که بویژه در مسئولیت اداری باید تواضع و عدالت را رعایت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه عدالت کلمه کوچکی نیست و رعایت حقوق است، گفت: رعایت حقوق باید از خانواده شروع شود تا به اجتماع و حکومت برسد، مسئولان باید در همه حال عدالت را برقرار کنند یعنی به عنوان مثال بین آنهایی که در آخر استان هستند و سایر افراد استان تفاوتی نباشد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار