دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
آیت‌الله نوری همدانی در کنگره آیت‌الله لائینی:
مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه در ایران قاسم سلیمانی‌های فراوانی داریم، گفت: اگر یک روزی فرمان رهبری برسد قاسم سلیمانی‌هایی داریم که حرکت خواهند کرد و به مدافعان حرم خواهند پیوست.
قاسم سلیمانی‌های فراوانی در ایران داریم/ انقلاب با خط‌شکنی علما و مجاهدان پیروز شد

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت‌الله حسین نوری همدانی در سفر به مازندران و در کنگره آیت‌الله لائینی اظهار کرد: در اسلام دو طایفه برای نگهداری و تبیین و عزت و اقتدار اسلام در حرکت هستند یکی صنف علما و دیگری قدرت جهادی است.

وی افزود: از طیف نخست شیخ مفیدها و شیخ صدوقها همچنان بوجود آمدند و این یک سیر تاریخی پویا است، و از سنخ دوم مالک اشترها و عمارها با قدرت بازو و ابزار و آلات جهادی هستند، این دو صنف همیشه باید در بین مردم برقرار باشد تا اینکه اسلام باقی و حاکم باشد.

این مرجع عالیقدر تشیع بیان کرد: خطه مازندران به جهاد و شجاعت و ولایت معروف و نقش خود را در هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد، این استان خطه عالم پرور و خاصی است و بنده توفیق اجابت دعوت نماینده ولی فقیه، علما و استاندار محترم مازندران را برای سفر به دیار این مردم متدین، ولایتمدار و انقلابی را داشتم و با اشتیاق فراوان به خدمت رسیدم.

آیت الله نوری همدانی با اعلام اینکه از شهر نکا نیز تعریفهای زیادی شنیدم، گفت: آوازه تقوا و علم و اقتدار و شاگردپروری و مردمی بودن حضرت آیت الله محمد لائینی را می دانیم و توانستیم در این منطقه شرکتی و حضوری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علما همیشه در بین مردم باقی هستند اگرچه خود از دنیا رفته اند، افزود: انقلاب در نتیجه دو صنف علما و جهادگران بوده است؛ علمای فراوانی در محراب به شهادت رسیدند و جهاد امام خمینی(ره) برای انقلاب - این تحول عظیم - کار ساده ای نبود و ایاشن خود گفته اند که انقلاب توفیق خداوند بود.

این مرجع تقلید بیان کرد: علما برای اسلام ناب مبارزه کردند و امروز مردم همان صدا را از مرجعیت می شنوند که در جنگ حنین و بدر از پیامبر شنیده می شد.

وی با اشاره به فداکاریها و ایثارگریهای مدافعان حرم بویژه سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در ایران قاسم سلیمانی‌های فراوانی داریم و اگر یک روزی فرمان رهبری برسد قاسم سلیمانی‌هایی داریم که حرکت خواهند کرد و به مدافعان حرم خواهند پیوست.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: در انقلاب نیز علما و مجاهدان با هم پیوند کردند تا انقلاب به ثمر رسید و عظمت پیدا کرد.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه در وصیتنامه‌های شهدا غوغایی است و شهدای 17 و 18 و 19 و 20 ساله فراوان هستند، تصریح کرد: کتابهایی است از هر استان که مطالعه کنید؛ این جوانهای 18 و 19 ساله را نمی گذاشتند به خط مقدم بروند و چون اصرار می کردند از آنها خواسته می شد که وصیت کنید، آنها می گفتند ما وصیت نداریم و اسم خودمان را هم به کسی نگفتیم، آن فرمانده سپاه هم نام ما را نمی داند!

وی ادامه داد: آنها جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با دشمن به مبارزه پرداختند و اکنون جنازه‌ها که می‌آید می‌بینیم جوانان کم سن و سالی هستند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه علما نیز خط شکن بودند و حتی روی مین ها می رفتند، اظهار داشت: عالم و مجاهد دوشادوش هم هستند و این قبیل آثار را برای ما گذاشتند و این انقلاب با همین جریانها به وجود آمده است.

این مرجع عالیقدر تشیع در پایان گفت: علمایی چون آیت الله لائینی خلیفه خدا در زمین هستند و مردم را به دین دعوت می کنند در مملکت ما به لطف علمای بزرگ انقلاب پیروز شد و این راه را باید ادامه بدهیم تا به حکومت امام زمان عج منتهی بشود.

انتهای پیام/ 1354/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار