دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در این استان در تابستان به دو برابر می‌رسد، گفت: این در حالی است که برخی استانها تنها 30 تا 40 درصد افزایش برق دارند و علت آن را باید در گردشگرپذیر بودن مازندران ببینیم، از طرفی باتوجه به فرسودگی 25 درصد از شبکه توزیع برق در مازندران تأکید داریم که باید اعتبارات برق این استان فرااستانی و ملی دیده شود.
اعتبارات برق مازندران فرااستانی دیده شود/ 87 میلیارد تومان طلبکاریم و 75 میلیارد تومان بدهکار/ فرسودگی 25 درصد از شبکه برق مازندران

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری قاسم شهابی صبح امروز در نشست خبری که در باشگاه برق مرکز استان برگزار شد، با بیان اینکه مازندران یک میلیون و 350 هزار مشترک برق دارد، اظهار داشت: برق مصرفی در استان دائما در حال افزایش است و متوسط این افزایش در کشور 4 و در مازندران 10 درصد است که یکی از دلایل مهم آن تمایلی است که شهروندان سایر استانها برای زندگی در این استان دارند.

وی با اشاره به تجهیزات پایه‌ای برق در استان گفت: 28 هزار کیلومتر خط برق، 33 هزار ترانس برق، بیش از 555 هزار پایه برق و بیش از 276 هزار چراغ روشنایی معابر در مازندران داریم.

***

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه پایه مصرف برق در استان روزانه 800 مگاوات است؛ این رقم مصرفی را تا دو برابر در تابستان اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که برخی استانها با افزایش 30 یا 40 درصدی برق مواجه هستند و در مازندران رقم بسیار بالایی را داریم به طوریکه در شهریورماه 96 مصرف 1900 مگاوات در روز را تجربه کردیم که بالاترین رقم برق مصرفی در تاریخ مازندران بوده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات ناشی از طوفان و سرمای شدید که بعضا سبب قطعی برق در فصول سرد می‌شود، افزود: در سال 96 برای اولین‌بار خاموشی در زمستان را به زیر یک درصد کاهش دادیم تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

شهابی با تأکید بر اینکه باید مدیریت مصرف در برق مصرفی صورت بگیرد، اظهار داشت: در فصل تابستان اگر تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود مشکلات ما حل می‌شود.

وی با اشاره به کمبود بارشها و ظرفیت کمتر از 50 درصد آب جمع‌آوری شده در پشت سدها، بیان کرد: حدود 5 هزار مگاوات تولید برق داریم که 3 هزار مگاوات آن برق‌آبی است؛ با شرایط موجود یا باید دعا کنیم که نزولات آسمانی بیاید یا اینکه مردم، صنایع و ادارات صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: با توجه به مصرف بالای برق، در ستاد مدیریت بحران استان مصوب شد که ساعت کار ادارات از 7.5 تا 13:30 باشد.

این مسئول از شهروندان خواست تا نسبت به تمیز و سرویس کردن دستگاه‌های خنک‌کننده منزل و محل کار خود حساس باشند و درجه کولرها را بویژه در ساعتهای اوج مصرف و گرمای هوا که معمولاً از ساعت 11 تا 16 است؛ روی 22 تا 26 درجه تنظیم کنند.

***

وی با بیان اینکه تلفات برق در بخش‌های فنی و غیرفنی در سال 90، 19.5 درصد بوده است که البته بخشی از آن نیز برقهای غیرمجازی است که شاهد آن هستیم! اظهار داشت: این میزان تلفات برق در سال 96 به 13 درصد رسیده است که 7 تا 8 درصد آن فنی است.

شهابی بیان کرد: علت اینکه نتوانستیم تلفات را بیش از این مقدار کم و کنیم به علت فرسودگی شبکه و کمبود اعتبارات است.

***

وی درباره میزان بدهی و طلب شرکت توزیع برق مازندران گفت: در ابتدای سال 96، 68 میلیارد تومان طلب برق مصرفی داشتیم و این رقم در پایان 96 به 87 میلیارد تومان رسید یعنی 29 درصد اضافه شده است که سهم بخش خانگی از این میزان طلب، 23 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: میزان بدهی این شرکت بیش از 95 میلیارد تومان بوده که به ما اجازه تهاتر دادند و در پایان سال 96، میزان بدهی به پیمانکاران و فروشندگان به 75 میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول مهمترین دلیل پرداخت نشدن بدهی از سوی ادارات و سازمانها و مشترکان صنعتی و خانگی به توانیز را مسائل اقتصادی عنوان و بیان کرد: تا حد امکان با آنها مدارا و تهاتر می‌کنیم اما در برخی موارد مجبور به قطع برق می‌شویم، در برخی موارد نیز اگر قطعی برق سبب تنش‌های اجتماعی شود از این اقدام پرهیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال نساجی قائمشهر 8 میلیارد تومان به توانیر بدهی دارد اما نمی‌توانیم کاری کنیم چون با تعطیلی این واحد تولیدی با واکنش کارگرها و تنش اجتماعی مواجه می‌شویم.

***

شهابی با اشاره به رویکردی که در زمینه راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک وجود دارد، یادآور شد: سه نیروگاه با مجموع 3 مگاوات در میاندرود(2 واحد) و آمل راه‌اندازی شده و امسال نیز 4 نیروگاه کوچک در استان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: در 55 نقطه از مازندران نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی شده است که می‌توانیم به نیروگاه بادی خورشیدی در امامزاده عباس ملرد سوادکوه اشاره کنیم که در نقطه‌ای دوردست واقع شده بود و با نصب این تجهیزات می‌تواند برق مصرفی خود را تأمین کند.

***

شهابی اظهار داشت: استان مازندران باتوجه به مسافرخیز بودن و رغبتی که شهروندان سایر استانها برای گذراندن ایام تعطیلات تابستان، تعطیلات آخر هفته و دوران بازنشستگی در این استان دارند، همواره در مصرف آب و برق رقمی بیش از سایر استانها دارد.

وی ادامه داد: لازم است که اعتبارات مازندران ملی دیده شود و براساس تقسیمات کشوری نباشد بلکه فرااستانی باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: سه پکیج 5 میلیاردی را برای جذب اعتبارات به شرکت توانیر ارائه دادیم که در نهایت یکی از آنها مورد موافقت قرار گرفته است تا بتوانیم زیرساختهای شبکه‌های برق استان را سامان بدهیم.

عضو شورای اداری مازندران گفت: به دلیل اینکه بیش از 25 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است و به دلیل حساسیتی که این استان در بخش گردشگری و جمعیتی دارد، در جذب اعتبارات بیش از سقف تعیین شده از توانیر دریافت کردیم و جهت تکمیل شبکه فرسوده و ساماندهی زیرساختها نیاز به 300 میلیارد تومان بودجه داریم.

***

شهابی اظهار داشت: در سال گذشته 4 ساختمان شیک اداری را با هزینه 8 میلیارد ریال ساختیم و برای شرکت مرکزی در مازندران نیز 10 هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شد تا یک ساختمان 10 طبقه در مرکز مازندران ساخته شود.

***

مدیرعامل توزیع برق مازندران با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: به نظر من بهترین کالای ایرانی توسط شرکت توزیع برق علاوه بر اقداماتی که جهت رفع مشکل مردم انجام می‌دهد؛ برخورد همراه با ادب و احترام با مشترکین و مراجعان است.

وی در پایان از همراهی خبرنگاران در انتشار اخبار شرکت توزیع برق مازندران قدردانی کرد و گفت: انصافاً رسانه‌های مازندران تاکنون همراه شرکت توانیر بودند و اقدامات، نقایص و کمبودهای این شرکت را به خوبی درج می‌کنند و انتقادات سازنده‌ای نیز داشتند که توانستیم آنها را پیگیری کنیم و پاسخی برای جامعه هدف داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها