دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
با حضور جمع کثیری از شهروندان مازندران
رزم‌واره و دومین یادمان شهدای مازندرانی مدافع حرم خان‌طومان به میزبانی سایر در بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس کشور با حضور جمع زیادی از شهروندان برگزار شد.
رزم‌واره و نمایش بزرگ اردیبهشت مقاومت در ساری برگزار شد

به گزارش آوای خزر از ساری، به مناسبت دومین سالگرد شهدای مدافع حرم خان‌طومان، رزم‌واره‌ و نمایش بزرگ اردیبهشت مقاومت در پارک موزه دفاع مقدس مازندران – ساری، با حضور جمع کثیری از شهروندان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا بویژه خانواده‌های مدافعان حرم برگزار شد.

این برنامه در سه بخش طراحی شده بود که شامل یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر 8 همراه با اجرای نمایش میدانی این عملیات، عبور از پل بعثت و در پایان نیز رسیدن به محل برگزاری یادواره شهدای خان‌طومان با عنوان اردیبهشت مقاومت بود.

یکی از نکات مهم و قابل توجه که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت، پرهیز از سخنرانی‌ها بود و از اینرو روایتگری، پخش کلیپ از آخرین تصاویر و فیلم‌های مربوط به شهدای خان‌طومان و سخنان خانواده‌های آنها بسیار تأثیرگذار بود.

نقطه عطف برنامه اردیبهشت مقاومت به اجرای نمایش میدانی اسارت زنان و کودکان توسط نیروهای تکفیری و حضور نیروهای مقاومت برای نجات اسرا بود که در پایان شکست داعش را به همراه داشت.

در این برنامه حجت‌الاسلام ترابی‌نسب یکی از مدافعان حرم به روایتگری پرداخت و از قصه پُرغصه جنگ و جهاد و شهادت گفت و اینکه امنیت و آسایش امروزمان را مدیون آنهایی هستیم که از زن و فرزند و زندگی، و از جان خود گذشتند.

وی اظهار داشت: باید از آنهایی که فکر می‌کنند مدافعان حرم برای دریافت پول به جبهه مبارزه با تکفیری شتافتند؛ بپرسیم که به راستی قیمت اشک‌های پدر شهید چند؟ قیمت لحظه لحظه گریه ها و بی‌پدری زینب شهید بلباسی چند؟ و قیمت جان چند؟

در ادامه، مهدیه رجایی‌فر دختر حسن رجایی‌فر یک متن ادبی درباره شهدای مدافع حرم را قرائت و برادر شهید بلباسی نیز آهنگی را در وصف شهدای حرم اجرا کرد.

به گزارش آوای خزر، استان مازندران دارای 42 شهید مدافع حرم است که پیکر پاک 15 تن از شهدای بزرگوار به وطن بازنگشته و یا از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. 23 تن از آنها از لشکر عملیاتی و سپاه کربلا، 16 نفر از نیروهای قدس و بقیه نیز بصورت متفرقه اعزام شدند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار