دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/
مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر،سخن سرای بزرگ و همچنین پاسداشت زبان فارسی از سوي آموزشگاه فرزانگان شهرستان نكا و با همكاري آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا برگزار شد .
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۷۱۵
به گزارش آوای خزر،​​​​​​​ مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر،سخن سرای بزرگ و همچنین پاسداشت زبان فارسی از سوي آموزشگاه فرزانگان شهرستان نكا و با همكاري آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نكا برگزار شد .
در این مراسم كه جمع كثيري از دانش آموزان و خانواده هاي آنان حضور داشتند برنامه های متنوع فرهنگی از جمله شاهنامه خوانی ، نقالی و سرود دانش آموزي اجرا شد و فريده يوسفي از ناشران برتر استان به بيان حكايتهايي از شاهنامه پرداخت .
يكي از زيباترين برنامه هاي اين مراسم اجراي نقش 14 زن شاهنامه توسط دانش آموزان آموزشگاه فرزانگان شهرستان نكا بود كه با استقبال و تشويق ممتد حاضران روبرو شد .
احمدي فرماندار شهرستان نكا پس از اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري توسط دانش آموزان طي سخناني از حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان شاعر بلندآوازه فارسی سرا ياد كرد که با اثر شکوهمند خود، شاهنامه، نقش جوانمردی، اخلاق و ایمان را متجلي ساخت .
وي تاكيد كرد : فردوسي با حکمت و بینش و ارائه داستانهاي حماسي و معنوي فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزها گستراند .
همچنين مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران نيز با گراميداشت روز فردوسي و پاسداشت زبان فارسي گفت : شاهنامه سرشار از پند ها و اندرزهاي حكيمانه و متعالي است .
احمد مظفري آموزش و پرورش را بستر اصلي آشنايي دانش آموزان با ادبيات فاخر فارسي دانست و گفت : دانش آموزان ما استعدادهاي سرشار و آماده دارند و معلمان و مربيان مي بايست با بهره گيري از داستانها و حكايت هاي ادبي و مضامين ارزشمند كه در كتب فاخر و ارزشمند ادبيات فارسي از جمله شاهنامه فردوسي ، بوستان و گلستان سعدي و ديوان حافظ آمده است نسل جوان و نوجوان را با پيشينه تاريخي، پند و اندرزهاي اخلاقي و فرهنگ بومي و سنتي بيشتر آشنا نمايند .
مظفري برگزاري چنين برنامه فاخر را در حد يك برنامه ملي و تاثير گذار خواند و ابراز اميدواري نمود تا اينگونه برنامه ها در همه مدارس و مراكز آموزشي توسعه يابد .
قابل ذكر است در پايان اين مراسم با اهداء لوح تقدير از 14 دانش آموز نقش آفرين زنان شاهنامه با اهداء لوح و هدايايي تقدير شد
 
نظرات شما
کدامنیتی
* captcha:
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد