دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه روز فتح خرمشهر را باید گرامی بداریم، گفت: بیش از 3 هزار برنامه را برای روزهای دوم تا چهارم خردادماه در این استان تدارک دیدیم که ازجمله آنها برگزاری یادواره‌های شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان عملیات بیت المقدس و به‌صدا درآمدن سوت قطارها در راه‌آهن شمال و کشتی‌ها در بنادر نوشهر و امیرآباد در ساعت 11 روز سوم خرداد است.

به‌صدا درآمدن سوت قطارهای شمال و کشتی‌های بنادر نوشهر و امیرآباد در سوم خرداد

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار عبدالله ملکی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: فتح خرمشهر حماسه مقاومت مردم و رزمندگان بود که در برابر نیروهای بعث عراق در خیابان به خیابان این شهرستان جنگیدند.

وی افزود: ما با دستهای خالی مقابل دشمن ایستادیم؛ نیروهای ارتش، دریا، سپاه و عشایر عرب خوزستان همه با هم مقاومت کردند، در عملیات بیت المقدس حدود 6 هزار شهید و 24 هزار زخمی و مجروح داشتیم و از خطه شمال نیز رزمندگانی از مازندران و گلستان در سه تیپ حضور داشتند که 280 شهید دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: باید این شور و حماسه را به نسلهای آینده منتقل کنیم، در آن دوران علیرغم فشارهای سیاسی و اقتصادی اما جوانان به کمک نیروهای مسلح آمدند و خونین‌شهر را به خرمشهر تبدیل کردند.

سردار ملکی گفت: نیروهای دشمن در عملیات بیت المقدس 16 هزار کشته و مجروح دادند و 19 هزار نفر آنها نیز اسیر شدند و در بخش تجهیزات نیز ازجمله 550 تانک و نفربر و 53 هواپیمای دشمن منهدم و سرنگون شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار برنامه متنوع توسط رده‌های بسیج در سراسر مازندران با شعار «ما توانستیم» از دوم تا چهارم خردادماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: دیدار با پیشکسوتان عملیات فتح خرمشهر، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری، به صدا درآمدن سوت کشتی‌ها در بنادر نوشهر و امیرآباد و سوت قطارها در راه‌آهن شمال در ساعت 11 روز سوم خرداد، برگزاری یادواره شهدا، مسابقات قرآنی و همایش شعر و خاطره در این ایام به اجرا در می‌آید.

برپایی نمایشگاه کتاب، عطرافشانی مزار شهدا در سراسر استان رأس ساعت 11 صبح روز سوم خرداد، تقدیر از خادمان ایثار و شهادت، ویزیت رایگان، آذین‌بندی ادارات و نهادها و انجام مسابقات ورزشی در قالب جام رمضان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جهت برگزاری در هفته بزرگداشت فتح خرمشهر در سراسر مازندران از آنها نام برده شد.

سردار ملکی در پایان سخنان خود گفت: هفت کمیته شامل فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، ایثارگران، مردمی، بانوان، نیروهای مسلح و ورزش و جوانان از کمیته‌های دخیل در برگزاری برنامه‌های مربوط به گرامیداشت آزادسازی خرمشهر هستند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار