دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
دامادی:
نماینده مردم ساری و میاندرود و عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بحث طرح انتقال آب خزر به سمنان گفت: مسئله چیز دیگری است و آقایان قصد ساخت سد فینیسک در سرشاخه‌های سد شهید رجایی را دارند.
آقایان قصد ساخت سد فینیسک در سرشاخه‌های سد رجایی را دارند

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد دامادی امروز در جمع نمازگزاران ساری با انتقاد از وضعیت نابسامان مدیریت آب و کشاورزی در استان مازندران اظهار داشت:
آب پشت سد شهید رجایی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و اگر برنامه‌ریزی و مدیریت برای آبرسانی وجود ندارد؛ یا باید از محل صندوق ذخیره ارزی یا از طریق بیمه محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی برای یک استان کشاورزی صورت نگرفته است، افزود: نحوه کشت و کار در مازندران برای دهه 20 هم نیست و هنوز در اصلاح الگوی کشت دچار مشکل هستیم، به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردیم که برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و آن را به کشاورزان ارائه کنید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس که از ابتدا مخالفت خود را با طرح انتقال آب دریای خزر به کویر سمنان اعلام کرده بود بار دیگر از مسائل پشت پرده در این زمینه پرده‌برداری کرد و گفت: موضوع چیز دیگری است و آقایان قصد ساخت سد فنیسک در سرشاخه‌های سد شهید رجایی را دارند.

دامادی ادامه داد: به رئیس جمهور نیز عرض کردم که شما رئیس جمهور ایران هستید نه سمنان، آب سد شهید رجایی را برای ویلانشینان سمنان ببرید که چه شود؟ آیا باید تمام امکانات به منطقه شما برده شود؟

نماینده ساری و میاندرود بیان کرد: مدول دوم سد شهید رجایی احداث سد ظالم‌رود است که در مجموع با آبدهی۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه می‌توان مشکل کلی آب ساری و میاندورود را حل کرد.

وی یادآور شد: در دوره گذشته ۵۰۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب شهری ساری اضافه شده است و اکنون باید در افق ۱۴۲۰ بخش‌های فرح‌آباد و گهرباران را هم ببینیم.

دامادی از مشکل آب آشامیدنی در 6 هزار روستای کشور گفت و اینکه به پیشنهاد مجلس، از صندوق ذخیره ارزی سالانه 500 میلیون دلار برای این منظور حق برداشت وجود دارد و با نظر مقام معظم رهبری تثبیت شده است.

نماینده ساری و میاندرود در پایان اظهار داشت: اگر استانداری، قوه قضاییه و مجلس و نمایندگان هر کدام ساز خود را بزنند کاری پیش نمی‌رود بلکه وحدت به پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار