دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران:
مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران گفت: شرط لازم برای پرداخت مالیات و حق بیمه اجتماعی این است که مجموعه‌ها باید سر پا باشند تا به تناسب بتوانند سهم خود را شناسایی و پرداخت کنند، در غیر اینصورت موجودیت بنگاه‌ها به‌طور جدی تهدید می‌شود.
به گزارش آوای خزر به نقل از عصر خزر، محمد مهدی پوراحمدی با اشاره به اینکه از مهرماه سال 96 مسئولیت مدیرعاملی شرکت تجهیزات مدارس ایران را برعهده دارد، اظهار داشت: این شرکت در سال 56 تأسیس و از اوایل دهه 60 فعالیت خود را آغاز کرد، مأموریت اصلی آن طراحی و تولید انواع تجهیزات و مبلمان مدارس و اداری، ساخت تجهیزات سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر است که تاکنون پروژه‌های متعددی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه سبد محصولات شرکت در حوزه مبلمان آموزشی و پرورشی و اداری است که حدود 300 مورد محصول را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: در طول این سالها شرکت تجهیزات مدارس همواره به عنوان یک مرجع برای طراحی و تولید تجهیزات با کیفیت و استاندارد شناخته شده است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران از وجود آزمایشگاه در این شرکت گفت که همکار مؤسسه استاندارد است و حتی سازنده‌های دیگر  و یا در این  صنف و صنعت با راهنمایی استاندارد نمونه‌های تجهیزات را برای انجام تست‌های کیفی به آزمایشگاه کیفی شرکت تجهیزات مدارس معرفی می کنند.


* ساخت سالانه یک میلیون محصول

پوراحمدی گفت: این شرکت در ذغالچال ساری واقع است، مساحت آن 60 هکتار با فضای مسقف 60 هزار مترمربع است و می‌تواند سالانه بالغ بر یک میلیون محصول را پاسخگو باشد.
مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران با بیان اینکه تا سال 83 این شرکت کاملاً دولتی و متعلق به وزارات آموزش و پرورش بوده است، افزود: پس از سال 83 به مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شده است و سهامدار آن فرهنگیان هستند، بنابراین شرکت تجهیزات مدارس همواره عضوی از خانواده آموزش و پرورش است.

* قوانین دست و پا گیر و مانع تولید

این مسئول با اشاره به فراز و نشیب‌های مختلفی که شرکت تجهیزات مدارس ایران تجربه کرده است، اذعان داشت: در سالهای اخیر به دلایل گوناگون افت و خیزهای بیشتری را در فعالیت‌های شرکت دیدیم که بخشی ناشی از شرایط عمومی کسب و کار است که اغلب صنعتگران با آن مواجه‌اند؛ مانند فضای رقابتی نامناسب، قوانین دست و پا گیر و مانع تولید، مسائل مالیاتی، بیمه و تأمین اجتماعی.

وی بیان کرد: در دوره جدید می‌خواهیم ضمن حفظ ارزشها و دستاوردهای شرکت در طول حدود 4 سال رویکردهای تازه‌تری را برای رشد این صنعت و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش ارائه دهیم.

پوراحمدی نکته‌ای که آموزش و پرورش بیشتر به آن توجه دارد را در تأثیر استفاده از تجهیرات مناسب دانست که در کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت نتنها برای دانش‌آموز بلکه برای معلمی که قرار است کار تربیت دانش‌آموز را انجام بدهد و بهترین ساعات خود را در کلاس می‌گذراند، اثربخش است.

* تأثیرات تجهیزات استاندارد

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران تصریح کرد: تجهیزات استاندارد اثراتی را در دوران کودکی و نوجوانی و جوانانی بر دانش‌آموز دارد یعنی ویژگی‌های اسکلتی و فیزیولوژیکی در اثر استفاده از مبلمان مناسب اثرات خود را در سنین بالا بیشتر نشان می‌دهد.

وی افزود: این عوامل باعث شده که شرکت تجهیزات مدارس تلاش کند تا در جهت استانداردسازی محصولات خود قدم‌های بیشتری را بردارد و الگوساری کند تا سازندگان دیگر از این الگوها تبعیت کنند و وظیفه خود را نسبت به نظام آموزشی و پرورشی کشور و تربیت و پرورش نسل‌های آینده ایفا کنند.

* اهداف جدید شرکت

پوراحمدی گفت: طراحی محصولات جدید با یافته‌های جدید از طریق ارتباط با اساتید دانشگاهی و مجرب و استفاده از الگوهای پیشرفته‌ی سایر کشورها، ازجمله کارهایی است که سعی کردیم نمونه‌های جدید و مناسب‌تری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران با اعلام اینکه موضوع طراحی کلاس زیبا یا محیط آموزشی مناسب، تجهیزات، رنگ‌آمیزی و نحوه چیدمان آنها خطوطی است که در دوره فعالیت جدید مورد توجه قرار دادیم، اظهار امیداری کرد که از این طریق به خدمات شرکت تداوم ببخشیم و مجموعه‌های آموزشی از آن استفاده کنند.

این مسئول اظهار داشت: هر چند شرکت تجهیزات مدارس از دل آموزش و پرورش بوده است اما تاکنون در مراکز آموزشی غیرانتفاعی، آموزش عالی و کتابخانه‌ها سوابق خوبی داریم و بنا داریم خدمات خود را گسترش دهیم و در تجهیز دانشگاه و بهسازی آنها بیشتر فعال باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون در مناسبتهای مختلف چه توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس در تهران چه در ادارات کل استانها ازجمله مازندران به اطلاع مدیران رساندیم و حتی در کارگروهی که زیر نظر سازمان آموزش و پرورش بوده است؛ با حضور نمایندگان سازمان، مؤسسه استاندارد و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور افتخاری مشارکت داریم تا هم مبانی رویکردهای جدید را تعریف کنیم و هم المانها و کالا و محصولات متناسب با این زمینه را طراحی کرده و بسازیم.

* پیشنهادی برای آموزش و پرورش

پوراحمدی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از این محصولات ساخته شده و ارائه آماده است، پپیشنهادی را به سازمان ارائه دادیم برای اینکه به عنوان یک رویکرد جدید در ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس موجود مورد استفاده قرار بگیرد؛ مدارسی را بعنوان پایلوت در اختیار ما بگذارند تا الگوهای خود را در آن پیاده‌سازی کنیم تا هم در مجموعه آموزش و پرورش نهادینه شود و هم سایر مدارس با این رویکرد جدید مدارس خود را احداث و تجهیز کنند.

* معاوضه تجهیزات مستعمل با جدید

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران با بیان اینکه در سالهای اخیر با محدودیت منابع مالی برای توسعه و نوسازی مدارس روبرو بودیم و بسیاری از مدارس ما همچنان از تجهیزات کهنه استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل همین محدودیت منابع دولتی، به آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که تجهیزات مستعمل را با تجهیزات نو معاوضه کنند؛ یعنی شرکت به تناسب وضعیت تجهیزات آنها را ارزش‌گذاری می‌کند و در مقابل تجهیزات نو را تحویل می‌دهد و حتی به سایر سازنده‌ها نیز اعلام کردیم تا تجهیزات آنها را علاوه بر تجهیرات مدارس در این طرح بگنجانیم.

این مسئول طرح و خدمت دوم را بحث بازسازی اصولی تجهیرات فرسوده عنوان و اظهار کرد: بسیاری از مدارس یا ادارات آموزش و پرورش با تجهیرات فرسوده‌ای مواجه هستند که آنها را به روش نچندان اصولی تحت تعمیر قرار می‌دهند، به آنها پیشنهاد دادیم که این تجهیزات فرسوده را از طریق کارگاه‌های موقت و بکارگیری تجهیزات و نیروهای متخصص و تأمین قطعات از کارخانه‌ی ساری تجهیز کنیم و مجدداً برای ادامه سرویس‌دهی در اختیار آنها بگذاریم.

وی ادامه داد: در این راه نیاز به همکاری دستگاه مسئول است که به سهم خود کمک کند به کاهش زباله و عدم اشغال فضاهای ارزشمندی که به دلیل بروکراسی اداری مدتها می‌گذرد و تجهیزات فرسوده همچنان روی هم انبار می‌شوند اما نمی‌توانند کاری انجام دهند.

* یادی از دوران صادرات

پوراحمدی با یادآوری اینکه در گذشته به صورت پراکنده چند مورد صادرات به کویت و عمان و امارت داشتیم، افزود: اما این روند به صورت جریان مستمر در نیامده است لذا تلاش داریم با استفاده از فضا و امکانات فعلی شرکت را بلحاظ کیفی و تنوع محصول ارتقا دهیم سپس بازاریابی و بحث صادرات را فعال کنیم.

* تمرکز بر کالای ایرانی

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با اشاره به شعار سال 97 که از سوی مقاوم معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی اختصاص داده شده است، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که این نامگذاری انجام شده است؛ در دو ماه گذشته به نظر می‌رسد مجموعه دستگاههای مسئول توجه و اقبال بیشتری به این موضوع نشان دادند امیدواریم نتنها در صنعت و صنف خودمان بلکه در همه شئون مورد توجه قرار بگیرد و از این طریق بتوانیم بر کاری که باید از مدتها پیش برای تقویت کالای ایرانی آغاز می‌کردیم تمرکز کنیم و نتیجه آن را همه مردم ببینند.

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران بیان کرد: نیاز به توانمند‌سازی، سرمایه‌گذاری، آماده شدن فضای کسب و کار داریم تا این مسئله محقق شود، به عنوان یک مجموعه تولیدی صنعتی از یافته‌های روز دنیا در این صنعت استفاده کنیم و در حد استانداردهای یکی دو دهه پیش نباشیم.

* گرفتاری‌های بیمه‌ای و دارایی

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول حکومتی سه قوه باید این فضا را برای صنعتگران باز کنند، افزود: متأسفانه مجموعه ما گرفتاری‌های متعددی با دارایی و به خصوص تأمین اجتماعی چه در موارد مصوب قانونی و چه در رویه‌های اجرایی دارد به همین دلیل اخیراً با استاندار مازندران مکاتبه‌ای داشتیم و از او خواستیم تا به این مسئله قبل از اینکه دیر شود توجه جدی را مبذول بدارند.

* تهدیدی برای موجودیت کارگاهها

پوراحمدی با تأکید بر اینکه مالیات و حق بیمه حق است و هر فعال اقتصادی باید به تناسب بهره‌مندی از فضای کسب و کار و امکانات کشور سهم خود را بپردازد، اظهار داشت: اما با کمال تأسف مصادیق متعددی را داریم که بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌ها به دلایل مختلف چه از نظر فرآیندها و رویه‌ها و چه نگاه‌ها و شیوه اجرا و استفاده از ابزارهایی که در اختیار آنها است این را در نظر نمی‌گیرند که شرط لازم برای مالیات و حق بیمه اجتماعی این است که مجموعه‌ها باید سر پا باشند تا به تناسب بتوانند سهم خود را شناسایی و پرداخت کنند، لذا این مشکل مهمی است که موجودیت بنگاه‌ها را به صورت جدی تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: همه این رویکردهایی که برشمرده شد؛ هر روز تهدید می‌شود، اگر توجه کافی و جدی و فوری به آن صورت نگیرد ممکن است مسائلی پیش بیاید که جبران آن سخت می‌شود.

* کاهش اشتغال از 700 به حدود 170 نفر

مدیرعامل شرکت تجهیزات مدارس ایران بیان کرد: این شرکت حاصل 40 سال زحمت، فکر و تصمیمات کلیدی افرادی است که در گذشته بودند و این ضرورت را احساس کردند، در گذشته تا 700 اشتغال مستقیم داشت و اکنون به حدود 170 نفر رسیده است که این نیز به‌طور جدی در معرض تهدید است و باید برای آن اقدام فوری به عمل آورد.

* به دنبال معافیت تام نیستیم

وی ادامه داد: هرگز به دنبال معافیت تام از این مسائل نیستیم زیرا معتقدیم باید در یک فضای درست و منطقی کسب و کار کار کنیم، سود ببریم و بخشی را به عنوان مالیات و حقوق تأمین اجتماعی پرداخت کنیم ولی بتوانیم این حرکت را با اطمینان کافی و بصورت منطقی و صحیح به صورت کاملاً شفاف و منطقی ادامه بدهیم.

پوراحمدی در پایان گفت: خود را به بازار داخلی چه به لحاظ سطح و کیفیت و کمیت محدود نمی‌کنیم ما حتی با همکاران خود در این صنف در حال گفتگو هستیم تا کمک کنیم که سطح عملکرد همه ارتقا پیدا کند و این دیدگاه تجهیزات مدارس است که باید روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار