دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
معاون آموزش متوسطه مازندران اعلام کرد
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه آزمون مدارس نمونه دولتی با شرکت حدود 10 هزار دانش‌آموز استان فردا برگزار می‌شود، گفت: هنوز هیچ دستورالعملی جهت جذب دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی در مقطع اول متوسطه صادر نشده است.
شرکت 10 هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس نمونه دولتی مازندران/ دستورالعملی برای آزمون نمونه دولتی متوسطه اول صادر نشد

اسفندیار نظری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری درباره برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی مازندران اظهار داشت: این آزمون در 11 خرداد همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که تعداد کل شرکت کنندگان حدود 10 هزار نفر است که 5279 نفر دختر و 4653 نفر پسر هستند.

وی افزود: جذب این دانش‌آموزان در سمپاد برای 427 و برای نمونه دولتی نیز 3195 نفر خواهد بود که از این تعداد، 1635 نفر پسر و 1560 نفر دختر هستند.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مرحله تکمیل ظرفیت سمپاد نیز 204 نفر دختر و 223 نفر پسر هستند.

نظری بیان کرد: تفاوت برگزاری این آزمون در سالجاری با آزمونهای سال قبل در این است که امسال استانها فقط متولی اجرا هستند اما طراحی سوال و اعلام نتایج با وزارت آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: این آزمونها تنها برای متوسطه دوم است و برای متوسطه اول تا اطلاع ثانوی هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد و دستورالعملی نیز صادر نشده است اما تا 20 خرداد وضعیت کامل این مدارس مشخص خواهد شد که هستند یا نیستند و کماکان براساس بخشنامه قبل که در مدارس سمپاد و نمونه دولتی نباید آزمونی در متوسطه اول برگزار شود فعلا به قوت خود باقی است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در این مقطع آزمونی برگزار نمی‌شود اما فرآیندهایی است شاید مصاحبه یا گفتگو داشته باشیم و همه اینها منوط به تصمیم آموزش و پرورش است که تا 20 خردادماه جاری اعلام خواهد شد.

نظری درباره امتحانات نهایی امسال اظهار داشت: در سال سوم دبیرستان دانش‌آموز نداشتیم فقط برای دانش‌آموزان افتاده سال قبل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مقطع پیش دانشگاهی یا سال چهارم از اول تا نهم خرداد بود و روز گذشته 9 خرداد به پایان رسیده است تا خود را برای کنکور 97 در روزهای 7 و 8 تیرماه آماده کنند.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران گفت.: در دوره دهم و یازدهم امتحانات هماهنگ از اول تا 23 تیرماه برگزار است. در مقطع ابتدایی نیز اختیار به مدارس داده شده است. فقط برای پایه های 4و 5 و 6 برنامه امتحانی داده شد که 13 خرداد امتحانات به پایان می رسد.

نظری در پایان گفت: علیرغم مسائلی که عنوان می شد؛ آزمونها در کمال صحت و سلامت برگزار شده است.

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار