دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: با وجود تلاشهایی که در بخش چاپ و نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس صورت گرفته است اما در ساخت فیلم حوزه دفاع مقدس از رزمندگان مازندران ضعیف هستیم که این بخش باید تقویت شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، سردار عبدالله ملکی صبح امروز در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: در سال 96 مجموعا 35 هزار نفر یا به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور بازدید کردند.

وی افزود: از این تعداد، 19 هزار نفر از 15 اسفند 96 تا 15 فروردین ماه 97 در این مناطق حضور یافتند و در برنامه های مختلف آن شرکت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: تاکنون 33 میلیارد تومان برای سایت موزه دفاع مقدس هزینه شده و جهت تکمیل آن به 30 میلیارد تومان دیگر از طریق اعتبارات دولتی و مشارکتی نیاز داریم.

ملکی بیان کرد: در چهار سال گذشته 110 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است و براساس ابلاغ کشوری باید سالانه 30 جلد کتاب منتشر شود، در ادامه این روند، قرار است دانشنامه دفاع مقدس نیز تالیف و چاپ شود.

وی ادامه داد: با وجود تلاشهایی که در بخش چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس صورت گرفت؛ اما در ساخت فیلم حوزه دفاع مقدس از رزمندگان مازندران ضعیف هستیم که این بخش باید تقویت شود. هزینه فیلمنامه 200 تا 300 میلیون تومان است که نیاز به کمک فرهنگی داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: مجوز پایگاههای فرهنگی دفاع مقدس برای انجام فعالیتهای داوطلبانه در قالب گروههای مردم نهاد نیز به تمامی شهرستانها ابلاغ شده است.

***
قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق و نمایندگان آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای مازندران آمادگی شرکتهای متبوع خود را برای انشعاب برق و آب در سایت موزه دفاع مقدس اعلام کردند. ضمن اینکه شرکت گاز نیز فعالیتهای خود را آغاز کرده است.

جانعلی زاده مسئول فرهنگی دانشگاه مازندران نیز از آمادگی این دانشگاه برای اجرای برنامه های فرهنگی حوزه دفاع مقدس گفت و از اداره کل حفظ آثار خواست تا کتابهای منتشر شده در این حوزه را در معرض دید دانشجویان قرار بگیرد.

در این جلسه درباره دپوی زباله و نخاله در بخشی از زمین 60 هکتاری پارک موزه دفاع سخن به میان آمد که تأکید شد تا تدابیری برای آن اندیشیده شود.

علی نبییان معاون عمرانی استاندار مازندران در این زمینه اظهار داشت: باید متخلفان شناسایی و با آنها برخورد قاطع صورت بگیرد.

***
وی در سخنانی از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواست تا پروژه پارک‌موزه دفاع مقدس را یک سند ماندگار از دوران مدیریتی خود بدانند.

نبییان اظهار داشت: در بحث محتوایی باید تلاش ارزشمندتری را صورت بدهیم. مدیران از منابع در اختیار برای روند تکمیلی این پروژه استفاده کنند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار