دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
شهردار نکا اعلام کرد
شهردار نکا با بیان اینکه سالانه یکهزار تن تمشک در جنگلهای این شهر به عمل می‌آید، از برگزاری جشنواره تمشک به میزبانی نکا خبر داد و گفت: 60 غرفه جهت معرفی محصولات بومی و محلی بویژه مواد غذایی حاصل از تمشک ازجمله مربا و شربت، به جشنواره اختصاص داده شده است.
اختصاص 60 غرفه به جشنواره ملی تمشک در نکا/ به‌عمل آمدن سالانه 1000 تن تمشک جنگلی در نکا

به گزارش آوای خزر از ساری، مهدی احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران مازندران درباره برنامه‌های نخستین جشنواره ملی تمشک اظهار داشت: این جشنواره از 31 خردادماه تا دوم تیرماه در زمین بهپاک نکا برگزار می‌شود، افتتاحیه این برنامه نیز ساعت 9 صبح 31 خردادماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دعوت از چند مسئول ملی است.

وی افزود: جشنواره تمشک در روزهای تعیین شده از ساعت 9 الی 23 دایر است، 60 غرفه برای عرضه محصولات مواد غذایی و صنایع دستی بومی محلی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

شهردار نکا درباره برآورد هزینه نخستین جشنواره ملی تمشک اظهار داشت: برای این منظور 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده که همه مبالغ از محل درآمد جشنواره از طریق واگذاری غرفه‌ها به بخش خصوصی و سهم 50 درصدی شهرداری از غرفه‌ها و واگذاری این سهم به متقاضیان است.

وی ادامه داد: یکی از شرکتهای منطقه اعلام آمادگی کرده است که 30 میلیون تومان جهت تبلیغات شرکت خود به شهرداری نکا پرداخت کند.

عضو شورای اداری نکا گفت: سالانه بیش از 1000 تن تمشک در نکا به‌عمل می‌آید که تنها 30 درصد آن برداشت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا نیاز به صنایع تبدیلی داریم تا از این ظرفیت به نفع اقتصاد منطقه استفاده شود.

احمدی همچنین از رونمایی تمبر یادبود و مربای تمشک با برند نکا و یادمان ثابت و ویژه جشنواره تمشک در این فستیوال فرهنگی اجتماعی خبر داد.

وی در پایان از برگزاری مسابقه عکس جشنواره تمشک خبر داد و گفت: ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرداری نکا آغاز شده است و تا 30 خرداد ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر، نخستین جشنواره ملی تمشک جنگلی به میزبانی نکا با هدف معرفی ظرفیت‌های این شهر، کمک به اشتغال بومی، ایجاد بستری جهت حضور فعال مردم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده مطلوب و مؤثر از ظرفیت‌های منطقه است.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار