دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر (اول تا ششم تیرماه) 500 برنامه فرهنگی و اجتماعی در این استان اجرا می شود.
برگزاری 500 برنامه فرهنگی - اجتماعی طی هفته مبارزه با مواد مخدر در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری علی اصغر میرزایی با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر و ضرورت برنامه‌های پیشگیرانه در این زمینه اظهار داشت: همایش بزرگ سفیران هدایت با حضور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه و سایر مسوولان استانی در ساری، جنگ شادی و برپایی نمایشگاه سیار با محوریت پیشگیری از اعتیاد در 17 شهرستان از مهمترین برنامه‌های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر است که در مازندران برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش منطقه‌ای بهبود یافتگان؛ کارآفرینان و سفیران پیشگیری در شهرستانهای شرق مازندران ( نکا، گلوگاه و بهشهر)، همایش بهبود یافتگان در شهرستانهای بابل، ساری،  و سخنرانی فرمانداران در مصلی نماز جمعه پیرامون اعتیاد را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در این هفته، با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، نصب بنر پیشگیری از اعتیاد و برپایی نمایشگاههای پیشگیری را خواهیم داشت.

میرزایی بیان کرد: چهار همایش جهت تجلیل از کارآفرینان، دستگاههای برتر فرهنگی، پیشگیری و بهبودیافتگان در شهرستانهای قائمشهر، آمل، بابل و بابلسر برگزار خواهد شد. و مجموع برنامه‌های این هفته به 500 عنوان می‌رسد.

* تبلیغ مبارزه با مواد مخدر در 1790 کانال فضای مجازی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر یک هزار و 790 کانال در فضای مجازی پیشگیری از اعتیاد را تبلیغ می کنند.
 
وی برگزاری مسابقه ورزشی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در 13 منطقه آلوده را از دیگر برنامه‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار