دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
سعید منصوری
جشنواره ملی تمشک جنگلی به میزبانی نکا شهر نیکان در شرق مازندران آغاز شده است، این جشنواره دارای 60 غرفه نمایشگاهی است که تا چهارم تیرماه دایر است.
به گزارش آوای خزر از نکا، نخستین جشنواره ملی تمشک جنگلی از روز گذشته با حضور امام جمعه نکا، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، مدیران کل پست بانک، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کتابخانه‌های عمومی مازندران جمعی از فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا و بخشداران شرق مازندران در شهرک شهید عباسپور نکا آغاز شد.

هر چند در روز نخست هوا گرم و تابستانه بود اما امروز در نخستین روز از تیرماه 97 که با روز جمعه مصادف شده است؛ اندکی هوا لطیف و با کاهش دما همراه است؛ از اینرو تعداد مراجعه‌کنندگان نیز افزایش یافت.

از آنجا که فعالیتهای جدید شهرداری با رویکرد گردشگری و جذب توریست است لذا تصمیم گرفته شد که ابتدا به سراغ ظرفیت‌های منطقه‌ای بروند و از این رهگذر، برگزاری ایده یک جشنواره با نام تمشک باتوجه به استحصال حداقل هزار تن تمشک جنگلی از مناطق بالادست این شهرستان، از ایده‌های خلاقی بود که مورد توجه قرار بگیرد.

این ایده از این جهت که می‌توانست در فرصت اندکی به نتیجه برسد و به فصل میوه‌دهی و عمل‌آمدن تمشک نیز نزدیک بود؛ نهایتا به برگزاری یک جشنواره نه در سطح شهرستانی و استانی بلکه در مقیاس ملی منتهی شد.

به گفته شهردار نکا جشنواره تمشک جنگلی در تقویم سالانه جشنواره‌های کشور ثبت شده است با این توضیح که هرساله برگزار می‌شود و از طرفی در حال اقدام برای ثبت ملی آن هستند.

مهدی احمدی به این سطح نیز قانع نیست و اظهار امیدواری می‌کند که جشنواره تمشک را در سطح جهانی به ثبت برساند زیرا نکا مدعی است که بیشترین حجم برداشت تمشک را در ایران دارد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران از رونمایی المان جشنواره و مربای تمشک در شب سوم جشنواره یعنی شنبه‌شب خبر داد و گفت: تمبر ویژه جشنواره ملی تمشک نیز امروز(پنجشنبه 31 خرداد) رونمایی شد.

به گزارش آوای خزر، این جشنواره با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد برپایی نخستین جشنواره ملی تمشک برگزار شده و دارای 60 غرفه شامل فروش بوته‌های تمشک، آب تمشک، مربا و پاستیل تمشک، صنایع دستی، ترشیجات، گیاهان دارویی، شیرینی‌جات، و غرفه کتاب و ایستگاه نقاشی است.

با توجه به اینکه میوه تمشک دارای مصرف تازه‌خوری است و شرایط نگهداری خاصی را می‌طلبد از این جهت، تعداد غرفه‌های مخصوص تمشکِ تازه دو مورد بوده و به همین تعداد نیز غرفه مربای تمشک و سایر فرآورده‌های آن نیز در نمایشگاه دیده می‌شود.

برنامه‌های جشنواره ملی تمشک به طور رسمی تا دوم تیرماه برگزار است اما غرفه‌های نمایشگاهی تا روز چهارم تیرماه دایر می‌باشد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای عنوان‌شده از ساعت 9 صبح تا 9 شب به شهرک شهید عباسپور نکا واقع در جاده ساری نکا – قبل از کمربندی این شهر مراجعه کنند، لازم به یادآوری است که برنامه‌های سرگرمی این جشنواره با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشور از ساعت 21 آغاز می‌شود.

برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگتر روی آنها کلیک کنید.




مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار