دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
استاندار مازندران مطرح کرد
استاندار مازندران گفت: میز خدمت یک فرصت مهم برای پاکسازی و شفاف‌سازی و ارتقای سلامت اداری است.
میز خدمت؛ فرصتی جهت شفاف‌سازی و ارتقای سلامت اداری


به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامی عصر امروز در افتتاح میز خدمت استانداری مازندران با خیرمقدم به حضار اظهار کرد: یک سلسله دوران پُرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و در این دوران در خیلی از دستگاهها وضعیت به این شکل پیش رفته که دستگاهها به خودمشغولی بیشتر گرفتار شدند تا پاسخگویی؛ به گونه‌ای که مسائل داخل سازمانی بیشترین وقت و انرژی را از مدیران و کارکنان گرفته است.

وی با بیان اینکه رفتن به سمت دولت الکترونیک با افتتاح میز خدمت آغاز شده است، افزود: در این راستا یکی از تأکیدات جهت تسهیل در کار مردم این بوده که مرکز داده استان را فعال کنیم تا اطلاعات در این مرکز پایه‌گذاری شود، بانک اطلاعاتی مشترک ایجاد کنیم تا در چرخه رفت و آمدها و استعلامات که خیلی از مردم گرفتار می‌شوند، بدون واسطه‌گری آنها، کارها به صورت برخط انجام شود.

استاندار مازندران گفت: کارها باید طوری باشد که مراجعه کنندگان فقط به میز خدمت مراجعه کنند و در طبقات ادارات حضور نداشته باشند، هر میز سیستم اداری را مباشرت و کارها را پیگیری کند و پاسخگو باشد.

اسلامی با بیان اینکه میز خدمت نباید خانه ارسال مراسلات و یک ایستگاه بروکراسی اداری اضافه باشد، افزود: این میز باید اختیار پاسخ‌گویی و تصمیم‌گیری داشته باشد و کارکرد اصلی آن همین است که تسریع و تسهیل در جوابگویی مردم داشته باشد و اگر نتوانیم این را کار را انجام بدهیم؛ نتیجه آن ایجاد یک ایستگاه اضافه، هزینه اضافه و یک موجود آزاردهنده برای مردم می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: 35 اقدام و 12 محور از سوی وزارت کشور برای معاونت‌های وزارتخانه‌ها احصا و ابلاغ شده است، لذا مسئولان باید عملکرد خود را با ابلاغیه وزارتخانه‌های مربوط انطباق بدهند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ افرادی که در میز خدمت مشغول فعالیت می‌شوند با تسلط و با کیفیت پاسخگوی مردم باشند؛ این خدمت نیازمند یک شخصیتی تمام‌عیار دارای دانش، صبر و ادب است.

اسلامی با اشاره به اینکه در میز خدمت دو نوع تقاضا از سوی مردم عنوان می شود، تصریح کرد: یک سری از آنها تقاضاهایی است که سیر قانونی خود را طی می‌کند که باید تسریع و تسهیل شود و دیگری تقاضاهایی است که عدم انطباق با قانون دارد، این بخش از تقاضاها مباشرت و مشاورت می‌خواهد تا آن احساس که در مردم وجود دارد و در مازندران فراوان مشاهده می‌شود، (مثلاً چرا برای دیگری انجام شده و برای من انجام نشده) هدایت و اصلاح شود.

اسلامی ادامه داد: این موارد باعث می‌شود که نقاط ضعف مشخص شود، اگر قبلاً اتفاقی افتاده که تخلفی ایجاد شده، در صورت احراز از آن اغماض نکرده و خود را از رسیدگی به آن معاف نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: جریانی که امروز سعی دارد جمهوری اسلامی و دولت را ناکارآمد جلوه داده و آن را به نارضایتی مردم تبدیل کند با یک اقدام جانانه شما مسئولان می‌تواند برای مردم رضایت‌آفرین و امیدآفرین باشد و شاهد رشد نرخ رضایت‌مندی مردم در دستگاههای اداری باشیم.

استاندار مازندران گفت: روند میز خدمت در نهایت باید به این منجر شود که افراد برای پیگیری مسائل اداری خود از خانه خارج نشوند و بتوانند از درگاه الکترونیک(از طریق کد رهگیری) مسائل خود را پیگیری و پاسخ لازم را دریافت کنند.

اسلامی با بیان اینکه این روند در سطح شهرستانها نیز با پیگیری فرمانداران صورت می‌گیرد اظهار داشت: برخی از واحدها در سطح شهرستانی نمایندگی ندارند لذا از فرمانداران خواستیم در شهرستان‌هایی که نمایندگی ندارند؛ فرمانداران حداقل یک میز و یک کارشناس بدهند تا آن دستگاه به ظرفیت برسد و مهمتر اینکه اختیار پاسخگویی داشته باشند و برای هر درخواست و فعالیتی راهی مرکز استان نشوند.

وی ادامه داد: این رفت و آمدهای غیر ضرور و عواملی که در این میان رخ می‌دهد بعضاً سبب کاسبی و دلالی شده و فساد را رونق داده و محیط را متعفن می‌کنند و دیده نمی‌شوند در صورتی که اگر شما تفویض اختیار و نظارت بکنید؛ میز خدمت یک فرصت مهم برای پاکسازی و شفاف‌سازی و ارتقای سلامت اداری است.

نماینده عالی دولت در مازندران با باین اینکه کسانی که تعلل کنند باید به تخلفات اداری معرفی شوند، اظهار امیدواری کرد که همه مدیران کل مازندران با اهتمام و اعتقاد میز خدمت را در دستگاه‌های خود عملیاتی کنند، نظارت دقیق داشته باشند و پیگیری کنند تا یک رفتار کاملاً صمیمی، قانونی و انقلابی در جهت رسیدگی و پاسخگویی و ارتقای رضایت مردم داشته باشیم.


انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار