دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
مدیرکل آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آموزش و پرورش کشور را یکی از پاکترین مجموعه‌های دولتی دانست که متعلق به همه است. وی در جمع خبرنگاران از مشخص‌بودن نرخ ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی تا راه‌اندازی میز خدمت ظرف روزهای آینده در این اداره‌کل و ادارات تابعه استان گفت.
آموزش و پرورش از پاکترین مجموعه‌های دولت است/ مشخص‌بودن نرخ ثبت‌نام مدارس غیرانتفاعی


به گزارش آوای خزر از ساری، "عسکری نیکزاد" امروز در نخستین نشست خود با رسانه ها پس از مراسم معارفه به سوالات متنوع خبرنگاران پاسخ داد.

سوالات رسانه ها نشان از آشنایی آنها با دغدغه های خانواده ها در بحث آموزش و پرورش داشت، چه اینکه این قشر نیز فرزندانی در مقاطع مختلف تحصیلی دارند و به نوعی درگیر مشکلات ریز و درشت این مجموعه فرهنگی هستند.

نیکزاد آموزش و پرورش مازندران را یکی از پاکترین مجموعه‌های کشور دانست که متعلق به همه جامعه است لذا همه باید در هدایت آن مستقیم و غیرمستقیم مشارکت کنند.

* استقرار پایه دوازدهم و تامین نیرو و تجهیزات

وی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم برای نخستین سال در دبیرستانها و نیاز به تجهیزات و کادر مورد نیاز بویژه در هنرستان‌ها اظهار داشت: نیاز شدید به فضای آموزشی(کلاس) و کارگاهی در بخش فنی و کار و دانش داریم، همچنین برخی تجهیزات باید نوسازی و برخی دیگر باید تامین شوند.

نیکزاد بیان کرد: به دلیل اینکه این نگرانی از سال گذشته راجع به کیفیت کار در پایه دوازدهم بوده است لذا از آبان سال گذشته نسبت به مدیریت آن فعالیتهای مرتبط را آغاز کردیم و به جاهای خیلی خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: به رغم همه همه مشکلات و دغدغه های موجود، امیدواریم شرایط را طوری پیش می بریم که دانش آموزان آسیب نبینند.

* استمرار خدمات 1500 فرهنگی بازنشسته برای یکسال دیگر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در بخش کمبود نیروی انسانی نیز بیش از 3 هزار نفر از همکاران فرهنگی باید بازنشست می‌شدند اما از آنها خواستیم تا کار خود را حداقل به مدت یکسال استمرار بدهند و در نهایت نیمی از آنها استقرار می‌یابند و از این جهت مشکلی در تامین نیروی انسانی نداریم.

* پروژه مهر؛ نماد مدیریت

این مسئول درباره پروژه مهر اظهار داشت: پروژه مهر یک فرآیند اساسی و طولانی دارد. هر سالی که این پروژه را مستقر کردیم و بهار تعلیم و تربیت شکل گرفت؛ دو هدف عمده یعنی رضایت والدین و ایجاد شریط مطلوب یاددهی و یادگیری دانش آموز را مورد نظر قرار دادیم.

وی با اشاره به کسب امتیاز 100 و رتبه نخست پروژه مهر برای مازندران در سال تحصیلی 96-97 بیان کرد: پروژه مهر نماد مدیریت، برنامه ریزی، ساماندهی و ارزشیابی است و فقط این نیست که رنگ و لعابی به مدرسه بدهیم و سال تحصیلی را شروع کنیم بلکه دارای 50 آیتم ازجمله آماده سازی مدارس و تامین نیروهای متخصص در دوره های تحصیلی است تا وقتی که دانش آموز در اول مهر به مدرسه می رود تمام شرایط آموزش و پرورش، تربیت بدنی و سلامت برای تحصیل او آماده باشد.

* مشخص بودن نرخ ثبت نام مدارس غیرانتفاعی

دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران درباره نرخ ثبت نام مدارس غیرانتفاعی بیان کرد: تمامی نرخ ها مشخص است و اگر مدرسه ای بیش از میزان مصوب درخواست دارد؛ خانواده ها به آموزش و پرورش اعلام کنند.

وی همچنین درباره اخذ وجه هنگام دریافت کارنامه یا ثبت نام در مدارس دولتی گفت: همه میدانیم که بودجه های آموزش و پرورش اندک است و نیاز به مشارکت خانواده ها داریم با این حال، هیچ دریافت وجهی با اجبار نیست.

* تحصیل 43 درصد دانش آموزان در رشته های مهارتی

نیکزاد با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید در آموزش و پرورش به نقطه ای برسیم که 50 درصد دانش آموزان در رشته های مهارتی تحصیل کنند، اظهار داشت: این هدف در سال گذشته تا 40 درصد و امسال تا 43 درصد عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: باید دانش آموزان ما مهارتهای لازم را به دست بیاورند. اکنون برخی از شرکتهای صنعتی و تولیدی نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص در رشته های فنی و کار و دانش دارند اما نمی توانند کادر انسانی مورد نظر خود را بیایند لذا می توان با مشارکت خانواده ها و هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزانی را در این سمت و سو تربیت کنیم که وارد بازار کار شوند.

* افزایش دامنه پذیرش جهت ثبت نام

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار آوای خزر درباره محدوده ثبت نام دانش آموزان اظهار داشت: این محدوده براساس ماده 31 هرساله بازنگری می شود و امسال نیز دامنه پذیرش بیشتر شده است که به شهرستانها ابلاغ شده است.(هر شهرستان محدوده جغرافیایی جهت پذیرش دانش آموز جهت ثبت نام را بازنگری می کند).

* از بدنه‌ی همین دولت هستم

این مسئول در پاسخ به سوال همیشگی خبرنگاران درباره تغییرات و جابجایی ها با آمدن او به عنوان مدیر جدید گفت: تغییرات خاصی نداشتم، من از بدنه همین دولت هستم و در اواسط کار دولت دوازدهم مدیر شده ام و مجموعه آموزش و پرورش مازندران در این دولت را با تیم هم راستا و منسجم چیدمان کردیم.

وی ادامه داد: مدیرکل سابق آقای قاسمی را نیز فردی سیاسی و جابجایی های زمان او را نیز سیاسی نمی دانم و این روند در مدیریت جدید نیز اعمال خواهد شد.

* توضیح درباره لباس مدارس

نیکزاد درباره لباس مدارس نیز اظهار داشت: حدود 5 هزار میلیارد تومان درآمد مرتبط با آموزش و پرورش در کشور داریم و باید سعی کنیم این درآمدها را وارد بدنه آموزش و پرورش کنیم؛ در سرویس مدارس، بوفه و لباس مدارس عده‌ای بد اقدام کردند لذا به دنبال اصلاح این روند هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تعدادی از کارگاههای دوخت لباس مدارس بودند که دوزندگان کارگاههای کوچک را به بیگاری می کشیدند این واحدها نیز شناسایی و نواقص و گلایه ها پیگیری شد.

* اختصاص 800 جایگاه برای اوقات فراغت

وی درباره اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: 800 جایگاه تابستانی در مدارس، پژوهشسراها، دارالقرآن و اماکن ورزشی و فرهنگی وابسته به آموزش و پرورش فراخوان اوقات فراغت داده اند.

* پیش بینی آغاز تحصیلی جدید با 44255 کلاس اولی

نیکزاد بیان کرد: در سال تحصیلی 97 – 98 پیش بینی می کنیم که 44 هزار و 255 دانش آموز کلاس اولی سال تحصیلی خود را آغاز کنند که از این تعداد 35 هزار و 35 نفر در مدارس دولتی و بقیه در در مدارس غیرانتفاعی تحصیل خواهند داشت.

* برنامه راهبردی در بحث آسیبهای اجتماعی

وی همچنین از برنامه و راهبردهای کلی در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان با استفاده از دستگاههای مربتط خبر داد که در سال جاری با تجربیات جدید ادامه خواهد یافت.

* ارائه 8 جلد کتاب پیش دبستانی

نیکزاد درباره کتابهای پیش دبستانی گفت: 8 جلد کتاب حاصل تالیفات مولفان استان با بازنگری جدید به قیمت 35 هزار تومان در اختیار دانش آموزان پیش دبستانی قرار خواهد گرفت.

* مشخص نبودن وضعیت شیر مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره شیر مدارس بیان کرد: در سال گذشته نتوانسیتم کار خاصی انجام بدهیم و منابع تامین نشد. برای سال تحصیلی پیش رو نیز هنوز وضعیت شیر مدارس مشخص نشده است.

* راه اندازی میز خدمت

این مسئول از راه اندازی میز خدمت در اداره کل آموزش و پرورش مازندران و ادارات تابعه ظرف روزهای آینده خبر داد و گفت: اداره بابل نخستین اداره ای بود که میز خدمت خود را در فضای مناسب آموزشی راه اندازی کرده است.

* شماره‌ای برای پیامک به مدیر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یک شماره تلفن جهت بیان انتقادات و پیشنهادات و مطالبات اعلام کرد که جامعه هدف می توانند با ارسال پیامک به این شماره مدیریت را در جریان مسائل حوزه آموزش و پرورش استان قرار دهند.

شماره تماس:   09399956445

وی در پایان گفت: رسانه ها را یار خود میدانیم و نباید مقابله کنیم. باید همراه ما باشید و از نظرات، پیشنهادات و انتقادات نیز استقبال می کنیم.


عسکری نیکزاد

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار