دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
وزیر ارتباطات خبر داد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث رشد اقتصادی و 2.5 برابری کردن بازار ICT کشور پروژه مهمی است که در حوزه سازمان تنظیم مقررات دنبال می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، محمد جواد آذری جهرمی عصر امروز در پایان نشست با فعالان حوزه فناوری مازندران و در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در شرکت ارتباطات زیرساخت بحث توسعه زیرساخت‌ها را داریم، بحث امنیت فضای مجازی نیز یکی از مسائلی است که در حوزه سازمان فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بحث رشد اقتصادی و 2.5 برابری کردن بازار ICT کشور پروژه مهمی است که در حوزه سازمان تنظیم مقررات است و تمام این کسب و کار و توسعه زیرساخت‌های اشتغال را باید سازمان فناوری در لایحه خدمات شبکه ملی اطلاعات دنبال کند.

وزیر معین مازندران با بیان اینکه تمام کسب و کار و زیرساخت‌های اشتغال در جایگاه خود حائز اهمیت هستند، افزود: توسعه ارتباطات روستایی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که برعهده داریم و باید تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 90 درصد روستاها و مناطق کمتربرخوردار را به ظرفیت‌های ارتباطی در کشور متصل کنیم.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهم این حوزه سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور با نام اختصاری«سیماک» است که یکی از زیرپروژه‌های مهم دولت به‌شمار می‌رود و به شفاف‌سازی نظام نقل و انتقالات املاک در کشور کمک می‌کند.

آذری جهرمی گفت: 18 دستگاه که در ارتباط با نقل و انتقال، ثبت و احراز مالکیت یا کاربری املاک در کشور نقش دارند به هم متصل می‌شوند و با تعامل بین‌سازمانی هم میزان مراجعات مردم به دستگاه‌ها را کاهش می‌دهند، هم تناقضات و تعارضاتی که در آمار و اطلاعات وجود دارند را برطرف می‌کنند و هم امکان تبانی و فساد را در نظام تبادل و تعامل املاک کشور برطرف می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه سیماک در چهار استان کشور ازجمله مازندران با هماهنگی‌های بین‌دستگاهی به هم متصل شدند و امروز در این استان بهره‌برداری از فاز سوم که بحث استعلامات هوشمند بین‌دستگاهی است را در تعدادی از دهیاری‌ها آغاز می‌کنیم و وارد فاز بعدی می‌شویم.

آذری‌جهرمی اظهار داشت: سه استان دیگر از فاز سوم عبور کردند و مازندران چهارمین استانی است که فاز سوم آن به اتمام رسیده است.

وی با اعلام اینکه پروژه سیماک هم به نظام شفافیت در کشور کمک خواهد کرد و هم دردسرها و نارضایتی‌هایی که مردم در نقل و انتقالات، مالکیت زمین‌ها و بحث کاربری‌های دارند را کاهش خواهد داد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همان‌طور که پروژه ثبت تلفن همراه به یک مقابله با قاچاق واردات تلفن تبدیل شده است؛ پروژه سیماک نیز در کنترل فساد و ایجاد شفافیت در املاک و مستقلات کشور نقش خواهد داشت.

وزیر معین مازندران با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی را در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه دستگاه‌های مختلف تکالیف مختلفی داریم که در سازمان فناوری اطلاعات پروژه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات هستند که به‌عنوان لایحه مدیریتی شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات درگیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بحث توسعه زیرساخت را داریم، بحث امنیت فضای مجازی نیز یکی از مسائلی است که در حوزه سازمان فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود. آذری جهرمی بیان کرد: بحث رشد اقتصادی و 2.5 برابری کردن بازار ICT کشور پروژه مهمی است که در حوزه سازمان تنظیم مقررات است و تمام این کسب و کار و توسعه زیرساخت‌های اشتغال را باید سازمان فناوری در لایحه خدمات شبکه ملی اطلاعات دنبال کند.

وی با بیان اینکه تمام کسب و کار و زیرساخت‌های اشتغال در جایگاه خود حائز اهمیت هستند، افزود: توسعه ارتباطات روستایی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که برعهده داریم و باید تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 90 درصد روستاها و مناطق کمتربرخوردار را به ظرفیت‌های ارتباطی در کشور متصل کنیم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار