دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
استاندار مازندران در گلوگاه اعلام کرد
استاندار مازندران در سفر به گلوگاه و در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با اشاره به توليد گسترده انجير در گلوگاه گفت: از محصول انجير بايد ارزش افزوده ايجاد كنيد. وی همچنین اعلام داشت که می‌توان با راه حل علمي و فني میانکاله را احیا کرد.
به گزارش آوای خزر از ساری، محمد اسلامي استاندار مازندران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان گلوگاه با اشاره به نقشه هاي متعدد استكبار جهاني براي مقابله با جمهوري اسلامي اظهار داشت: جمهوري اسلامي براي عزت و سربلندي ملت ايران گام بر مي دارد و همه بايد شكرگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي باشيم.

وي افزود: استكبار جهاني از نام جمهوري اسلامي هراس دارد و بارها تلاش كرده تا كار جمهوري اسلامي را تمام كند وي با تدبير حكيمانه مقام معظم رهبري و حضور شايسته ملت ايران نتيجه نگرفته اس .

مقام عالي دولت در استان ادامه داد: دولت ايران با درخواست رسمي سوريه كار مستشاري را انجام داده تا استراتژي شوم آمريكا و اسرائيل در منطقه محقق نشود ولي امروز متهم به تروريست مي شو .

وي تاكيد كرد: منطق آمريكا قدرت حداكثري و تسلط بر جهان است و رئيس جمهور آمريكا به هيچ قاعده و قانوني پاي بند نيست

اسلامي وحدت قواي سه گانه و نيروهاي مسلح را بي نظير خواند و گفت: همه بايد با همدلي و وحدت كمك كنند و امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت و همدلي هستيم .

وي با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتي براي مقابله با نقشه هاي دشمن در جنگ اقتصادي اظهار داشت: اقتصاد ما مقاوم است و تنها كشوري هستيم كه بدهي خارجي نداريم و همه نبايد اجازه دهيم پول ملي را تضعيف كنند.

استاندار مازندران ايجاد تقاضاي كاذب در بازار را آب ريختن به آسياب دشمن خواند و تصريح کرد: مشكل بيكاري به عنوان مهمترين معضل جامعه با كمك و مشاركت مردم قابل حل است.

وي همچنين به سند اقتصاد مقاومتي مازندران با 12 محور اشاره و خاطرنشان کرد: براي تحقق اين امر در شهرستان ها نمايندگان معين انتخاب كرديم تا سند اقتصاد مقاومتي را در حوزه شهرستان نيز دنبال كنند .

استاندار مازندران همچنين به توليد گسترده انجير در گلوگاه اشاره و بیان کرد: از محصول انجير بايد ارزش افزوده ايجاد كنيد و در اين حوزه بايد سرمايه گذاري كرد.

اسلامي همچنين در مورد توسعه اشتغال در منطقه شرق مازندران گفت: با راه حل علمي و فني بايد ميانكاله را احيا کرد.

وي تاكيد كرد: در زمينه ارائه تسهيلات اشتغال روستايي وضع گلوگاه نسبت به بقيه شهرهاي همسايه بهتر است و فرماندار و دستگاههاي مرتبط و بانكها بايد در اين زمينه تحرك بيشتري نشان دهند.

استاندار مازندران در پايان با اشاره به بهره مندي 10 هزار نفر در سال گذشته از تسهيلات فقرزدايي در استان اظهار داشت: امسال هم بيش از 10 هزار نفر مي توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند و ظرفيتهاي خوبي در زمينه اشتغال روستايي و فقرزدايي از سوي دولت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار