دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
شاعری در جلسه شورای اداری شرق مازندران:
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در جمع فرمانداران و مدیران این حوزه انتخابیه با اشاره به اینکه تکلیف منطقه آزاد بندر امیرآباد باید مشخص شود، گفت: توپ را به زمین نماینده‌ها نباید انداخت زیرا یکی ممکن است به دنبال رای گیری و مسائل دیگر باشد، نظر کارشناسی داده شده است و استاندار باید ورود پیدا کند؛ بالاخره از دودکش استانداری باید یک دودی بلند بشود و اتفاقی بیفتد.
نباید توپ منطقه آزاد به زمین نمایندگان انداخته شود/«دود»ی از دودکش استانداری باید بلند شود

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علی محمد شاعری صبح امروز در جلسه شورای اداری مشترک با حضور فرمانداران و مدیران شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: شرق مازندران ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد و اگر کل مازندران را در مازندران بگیرم؛ بخش غربی در حوزه گردشگری، مرکز در بخش کشاورزی و شرق مازندران در حوزه صنعت و تجارت دارای توانمندی است.

وی افزود: واحدهای تولیدی، انرژی، شهرک‌های صنعتی با موقعیت استراتژیک، شرکتهای حمل و نقل، اراضی پشتیبان و منطقه ویژه امرآباد و شرکت‌های نفتی را شرق مازندران داریم و این بخش می تواند پیشران مازندران باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا، گلوگاه با مقایسه نرخ بیکاری شرق و غرب مازندران بیان کرد: توسعه نامتوازن و ناعادلانه ای در دوران قبل صورت گرفت و سبب شد که اکنون نرخ رشد بیکاری شرق دو برابر غرب و مرکز مازندران باشد در صورتی که در این بخش استعداد رشد صنعت و تجارت را داشتیم.

شاعری با تأکید بر اینکه استانداری باید بیشتر به وظایف خود عمل کند، یادآور شد که شاخص انرژی، سلامت، گردشگری، اجتماعی و صنعت شرق مازندران باید به اندازه میانگین استانی باشد.

شاعری این را هم گفت که اکنون سهم گردشگری شرق مازندران در این استان تنها یک درصد است؛ در بهشهر عباس‌آباد ثبت یونسکو است، در جایی مثل میانکاله نیز هنوز یک سایت پرنده‌نگری نداریم.

این نماینده مجلس درباره آزاد شدن منطقه صفی آباد بهشهر گفت: در این زمینه صحبتهایی با وزارت اطلاعات صورت گرفته است و امیدواریم به نتیجه برسد.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین پایانه صادراتی را در امیرآباد داریم و از طرفی نیز به اینچه برون نزدیک هستیم؛ این شرایط را موقعیت بسیار مناسبی توصیف کرد که مقام ارشد استان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد و از این منظر شرق مازندران نیز رشد کند.

شاعری اظهار داشت: 10 - 15 هیات از مازندران به روسیه رفتند و اتفاقی نیفتاد و باید این سوال را بپرسیم که اکنون صادرات روسیه به مازندران و ایران بیشتر است یا صادرات از مسیر مازندران به روسیه؟

وی تأکید کرد که باید امنیت پایدار ایجاد کنیم و این امنیت منوط به تلاش مدیران و رضایتمندی مردم است.

نماینده مردم بهشهر، نکا، گلوگاه یکی از راههای ساده جهت استفاده از ظرفیت بندری و زیرساختی بهشهر را ایجاد یک بازارچه مرزی صنایع دستی عنوان و تصریح کرد: این کار فقط دو هزار متر زمین می خواهد که شهرداری آماده است و گردشگری نیز حرفی ندارد اما یک نفر نیست که مدیریت و رهبری کند در حالی که زیرساختها(آب، راه، فرودگاه و بندر) را داریم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه مجلس 1.5 میلیارد دلار اعتبار با بازپرداخت 8 ساله و سود 6 درصد را برای حوزه گردشگری تصویب کرده است و سهم مازندران نیز 120 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این میزان می تواند تا 800 یا 900 میلیارد تومان تسهیلات افزایش یابد و این منوط به ورود موفق بانکها است.

شاعری در سخنان خود گریزی به موضوع منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر زد و گفت: تمام 15 منطقه مرزی کشور آزاد شدند غیر از امیرآباد و انتظار دارم که اینجا صاحب داشته باشد و یک نفر پای کار باشد و حرمت و آبروی خود را بگذارد.

وی ادامه داد: توپ را به زمین نماینده ها نباید انداخت زیرا یکی ممکن است به دنبال رای گیری و مسائل دیگر باشد، نظر کارشناسی داده شده است و استاندار باید ورود پیدا کند و اگر قرار است در استان تحولی ایجاد شود باید منطقه را تکانی بدهیم. بالاخره از دودکش استانداری باید یک دودی بلند بشود و اتفاقی بیفتد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زابل، و اینچه برون، انزلی و ارس منطقه آزاد می شوند اما اینجا(امیرآباد) نمی شود، لذا استدعا میکنم تحولی ایجاد شود.

وی ادامه داد: یک نفر انسان شجاع می خواهد که این لایحه را به کار بیندازد ضمن اینکه این موضوع را به عنوان مطالبه اصلی مردم شرق مازندران بدانید.(خطاب به استاندار)

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از سیستم فاضلاب در استان 12 درصد است اما در شرق مازندران 3 درصد است، گفت: در این بخش تلاشهایی انجام گرفت و در سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه این سیستم وارد فاز اجرایی شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه بیان کرد: بیمارستان 220 تختخوابی بهشهر تا دهه فجر 97 در بهشهر افتتاح می‌شد که طی این سالها 100 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، همچنین بیمارستان‌های جدیدی در گلوگاه و نکا ساخته خواهد شد.

وی همچنین از اعتبار 220 میلیارد تومانی برای خط گازرسانی در شرق مازندران، اختصاص110 هکتار برای گردشگری در پنج شهر شامل پنج نقطه در خربزه چشمه و توسکا چشمه گلوگاه، سرخو و مهروان رود خلیلشهر و رستمکلا و قرمرض نکا و راه‌اندازی صنایع تبدیلی با حضور وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مواردی یاد کرد که در شرق مازندران در حال اجرا است.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: بحث آب در شرق مازندران مورد تاکید مدیران شهرستان است، سد گلورد را زدیم باید شبکه زیر سد را هم تکمیل و مشکلات را حل کنیم .

وی در پایان با بیان اینکه نباید بگذاریم کارخانه‌ای تعطیل و یا مشکلاتی در شهرکهای صنعتی ایجاد شود، افزود: اکنون زمان گره باز کردن است و زمان گیر دادن نیست، این صف بندی‌ها و کشمکش‌ها به صلاح هیچکس نیست، نمی‌شود در شرق مازندران هم کارخانه و منطقه ویژه و هم جنگل داشته باشیم و هم بیکار داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار