دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
فرماندار گلوگاه در جلسه شورای اداری منطقه‌ای اعلام کرد
فرماندار گلوگاه در ابتکاری جالب از ادارات شهرستان خواست تا نسبت به جمع‌آوری آب باران و کولرها و اسپلیت‌ها اقدام و از آن برای شستشوی ماشین، آبیاری فضای سبز و سایر موارد قابل استفاده، بهره ببرند، وی همچنین از برگزاری پنجمین جشنواره انجیر گلوگاه در روزهای 23 تا 26 مردادماه خبر داد.
فرماندار گلوگاه

به گزارش آوای خزر از ساری، محمدرضا تباکی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری متمرکز شرق مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در پیش داریم برگزاری پنجمین جشنواره انجیر گلوگاه از 23 تا 26 مردادماه است که حاصل تجربه چهار ساله مدیران شهرستان گلوگاه است
.

وی گزارشی از سامانه کارا و پرداخت وام‌های روستایی ارائه داد و گفت: تاکنون تسهیلاتی به ارزش 1.7 میلیارد تومان انعقاد قرارداد داشتیم و به هدف 60 درصدی رسیده‌ایم .

نماینده عالی دولت در گلوگاه بیان کرد: مشکلاتی را در پرداختها داریم که بخشی از آن مربوط به قانون و دستورالعمل‌ها و یک بخشی نیز به دستورالعمل‌های داخلی دست و پاگیر بانک‌ها برمی‌گردد.

تباکی از مشکل چندین ساله تقسیمات کشوری و جغرافیایی در گلوگاه گفت و اینکه اراضی و ساختمان‌های یک منطقه در این شهرستان که حتی فرمانداری نیز زیرمجموعه آن است؛ از لحاظ ثبت اسناد متعلق به استان گلستان و شهرستان بندرگز است.

نماینده عالی دولت در گلوگاه بیان کرد: اعتراضات زیادی از سوی مردم عنوان می‌شود که تاکنون این مطالبات و گلایه‌مندیها را مدیریت کردیم اما از استانداری استدعا داریم با توجه به اینکه موضوع فراشهرستانی و مربوط به دو استان است، آن را حل کنند.

وی با اعلام اینکه برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، همه ادارات باید در یک شهرستان مستقر باشند، افزود: دو دستگاه امور آب و فاضلاب و شرکت نفت در گلوگاه را حتی در حد نمایندگی نداریم در حالی که مکان این ادارات را مشخص کردیم.

فرماندار گلوگاه در خصوص مشکل آب شرب و کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: گلوگاه در خط قرمز بحران آب شرب و کشاورزی قرار دارد، تا کنون توانستیم مشکل را مدیریت کنیم اما ممکن است در ادامه با معظل مواجه شویم.

فرماندار گلوگاه

وی با بیان اینکه سال گذشته مشکلاتی را در بخش تامین منابع آب کشاورزی داشتیم، یادآور شد: امسال تا 40 درصد اراضی شالیزاری را کاهش دادیم، سطح درآمد مردم پایین است و باید برای آنها زیرساخت کشاورزی مهیا باشد تا اراضی خود را زیر کشت ببرند، امسال آنها را متقاعد کردیم که کشت شالی را دنبال کنند، اما به هر صورت از مسئولان می‎خواهیم مشکل کمبود آب در گلوگاه را حل کنند.

تباکی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تفکیک زباله اشاره و بیان کرد: در گلوگاه توانستیم با جدیت این حوزه را پیگیری کنیم بطوریکه تاکنون 30 درصد کاهش زباله داشتیم، یعنی زباله از 30 تن به 21 تن در روز رساندیم و در روستاها موفق‌تر بودیم.

رئیس شورای اداری گلوگاه اظهار داشت: در حوزه گردشگری اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و طرح‌هایی به ارزش حدود 150 میلیارد تومان را ارائه دادیم که فعلاً مشکل پرداخت تسهیلات مطرح است.

وی ادامه داد: شرکتهای آبادگران و پردیس را داریم که از شرکت‌های خوب گردشگری در گلوگاه هستند و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم عملیات اجرایی این طرح‌ها را داشته باشیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور به دستورالعمل اخیر فرمانداری این شهرستان در همین بخش اشاره و تصریح کرد: به تمامی ادارات نامه زدیم که آب باران و کولر را جمع‌آوری کنند زیرا خروجی آب روزانه از یک کولر در ساعات اداری حداقل 20 لیتر است.

وی ادامه داد: از ادارات خواستیم که یک منبع آب را در اداره تعبیه کنند و شیلنگ کولرها به این منبع هدایت و آب ورودی از طریق کولرها و اسپلیت‌ها و حتی آب باران را جمع‌آوری و برای شستشوی فضای ادارات، آبیاری فضای سبز، شستشوی ماشین و سایر موارد قابل استفاده به‌کارگیری شود.

تباکی از مسئولان ادارات خواست تا این دستورالعمل را جدی بگیرند زیرا رعایت آن کاهش قابل توجهی در مصرف آب و ذخیره منابع آبی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار