دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از دستگیری یک زن کلاهبردار خبر داد که خود را کارمند بانک معرفی و از این طریق 8 میلیارد تومان اخاذی کرده است.
اخاذی 8 میلیارد تومانی یک زن با معرفی خود بعنوان کارمند بانک /دستگیری متهم با 80 شاکی مالباخته



به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از سایت پلیس، سرهنگ علیرضا باقری اظهار داشت: در پي ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداري از سوي دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان قائم شهر به پلیس آگاهی آن شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی از مالباختگان در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه مشخص شد، زنی کلاهبردار به نام ش – الف با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان کارمند بانک با اقدامات متقلبانه و وعده پرداخت تسهیلات بانکی کلان به شهروندان از آنان کلاهبرداری می کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: ماموران با دریافت این اطلاعات و شناسایی مخفیگاه متهم در يک عمليات غافلگيرانه متهمه به کلاهبرداری را دستگير کردند که این فرد در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه ارتکابي اقرار کرد.

سرهنگ باقری، گفت : تاکنون 80 شاکی و مالباخته در این پرونده شناسايي شدند که مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته از مالباختگان تاکنون 80 میلیارد ریال بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: متهمه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ باقری با اشاره به این که رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس نقش مهمی در پیشگیری و کاهش جرائم دارد، افزود: سهل انگاری و عدم رعایت قوانین و مقررات در انجام فعالیت اقتصادی از عوامل زمینه ساز کلاهبرداری است.

انتهای پیام/ 1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: